До всички поддръжници на свободата на словото, нека ви покажа кътче в дигиталния свят, където тази свобода всъщност липсва – App Store, магазинът за приложения на Apple, пише Шира Овиде в коментар за The New York Times.
Apple сама решава кои приложения може да свалите на вашия iPhone, iPad и Mac. Компанията преглежда всеки ред от кода и е щастлива да блокира всяко приложение, което вярва, че промотира проблемно поведение, свързано е с лош вкус, позволява следене или се опитва да открадне парите или данните ви.
Има опасност приложенията да станат обект на прищявките на Apple. Успехът на магазините за приложения и предложения като Snapchat, които се представят като нищо повече от убежище на свободата, показват, че понякога обществеността приема компании, които диктуват какво могат да казват и да правят потребителите между техните виртуални стени.
От деня, в който App Store заработи, служителите му разглеждат и тестват приложения преди да ги допуснат в магазина, където стават достъпни за всички. Всичко това дава на хората увереност, че приложенията са сигурни и си заслужават времето им. Конкурентният магазин на Google в Android също разглежда приложенията, но като цяло дава повече разрешения. Миналата година Apple заяви, че е преглеждала по 100 хил. приложения седмично и е отхвърлила около 40% от тях.
Има и негативи от абсолютната власт на Apple. На няколко пъти това позволи на правителството да блокира приложения, които смята, че нарушават законите му. Това включва дори новинарски приложения, включително това на The New York Times.
В допълнение разработчиците на приложения са недоволни от процеса, от причините за отказ, както и от таксите, налагани от Apple в магазина за приложения.
Европейски регулатори разследват дали условията на американския технологичен гигант не отиват прекалено далеч. Apple твърди, че е работила, за да изгради доверие у потребителите към магазина за приложения и да предложи на разработчиците добра бизнес възможност. Компанията твърди, че няма защо да е обвинявана, че нарушава европейските закони за конкуренцията.
Някои казват, че Apple трябва да пусне всеки и всичко в своя магазин за приложения. Битката, която водим, е за условията, свързани с цензурата на Apple.
Време е да спрем да спорим дали мощните играчи трябва да отсяват информацията. Не искаме терористи, шпиони, опасни създатели на конспиративни теории и авторитари да имат безплатно поле за изява в интернет.
Истинският дебат е как да се уверим, че компаниите гиганти упражняват властта си ефективно, справедливо и с отчетност.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО