Американският технологичен гигант Apple обяви, че потребителите и рекламодателите са похарчили 519 млрд. долара в приложения в App Store през миналата година. Това сочи ново проучване, поръчано от компанията, пише CNBC.
В рамките му Analysis Group е включила фактури и продажби, обработвани от Apple, като платените приложения, покупките в тях и друга икономическа активност, която се е случила през приложения за iPhone и iPad, но Apple не е била директно ангажирана, като продажбите на реклами в приложения.
В сметката попадат продажбите от приложенията на онлайн търговци като Target и Best Buy, пътуванията, резервирани през услуги като Expedia и United, и превозите с Lyft и Uber. В сумата не са включени приходите от абонаменти към собствените приложения на Apple, като Apple Music.
Новините бяха обявени седмица преди годишната конференция на Apple за разработчици, наречена WWDC. На събитието компанията представя най-новите версии на операционната си система и се опитва да убеди софтуерните разработчици да приемат новите функции да продължат да подкрепят платформите на Apple. Данните от проучването предполагат, че през приложения за iPhone и iPad могат да се генерират големи суми.
Освен това Apple често посочва колко важен е App Store за икономиката, в отговор на политическия натиск, включително по антитръстови въпроси. Разработчици обаче твърдят, че платформата се отнася несправедливо с по-малките компании, а наскоро технологичният гигант получи запитвания от властите за конкретни бизнес практики на магазина.
Това, което показва проучването, е, че 413 млрд. долара са генерираните средства в App Store от продажбата на физически стоки и услуги, включително 268 млрд. долара през приложения за търговия на дребно, 57 млрд. долара през туристически приложения, 40 млрд. долара през приложения за споделено пътуване и 31 млрд. долара през приложенията за поръчка на храна. 61 млрд. долара е сумата от дигитални стоки и услуги. 41 млрд. долара пък са средствата от реклами в приложенията.
Apple получава между 15 и 30 на сто от покупките на софтуер и дигитални продукти от приложения, разпространявани през App Store, и редовно обявява колко е платила на разработчиците, което позволява на анализаторите да изчислят колко приходи генерира App Store.
Но преди време компанията заяви, че 84% от приложенията в магазина не споделят приходи с нея. За стрийминг услуги като Hulu например потребителите могат да се абонират и да плащат през браузър и да гледат през приложението за iPhone. Игрите могат да са безплатни за сваляне и да генерират средства от вътрешни реклами.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни