Американският стрийминг гигант Netflix засилва своите изцяло мобилни абонаментни планове в Югоизточна Азия и разширява библиотеката си от местно съдържание, докато нейния основен конкурент Disney се насочва към най-бързо растящия пазар, твърди висш мениджър на Netflix, цитиран от Ройтерс.
Най-голямата видео стрийминг платформа по брой плащащи абонати Netflix посочва пред информационната агенция, че над 1 млн. от нейните близо 200 млн. абонати по света се намират в Югоизточна Азия – регион, в който живеят около 655 млн. души. Но пазарът е готов за бърз растеж, твърдят анализатори, а премиерата на Disney+ Hotstar в Индонезия през септември ще се превърне в ключово поле за битка.
„Това, което наблюдаваме в Югоизточна Азия е, че това е много мобилно ориентиран пазар“, коментира директорът на Netflix по продуктовите иновации Аджей Арора. Това е накарало компанията да се насочи към по-евтини мобилни планове и да адаптира продуктите си, за да са достъпни на по-нисък клас смартфони, допълва той.
Югоизточна Азия е генерирала 600 млн. долара приходи от абонаменти за музикални и видео услуги през 2019 г., сочи проучване на Google, Temasek Holdings и Bain & Co., но според него до 2025 г. сумата ще нарасне значително до 3 млрд. долара годишно.
След като започна работа в Индия през август 2019 г., Netflix пусна мобилни планове в Малайзия, Тайланд, Филипините и Индонезия, като всички те се предлагат за под 5 долара месечно. Това е значителна промяна за Netflix, която държеше на своите цени на Западните пазари.
Неколкократните блокади заради коронавируса в Югоизточна Азия също увеличиха апетита за стрийминг на съдържание у дома в целия регион. Консултантската компания Media Partners Asia оценява, че абонатите на видео стрийминг в Югоизточна Азия ще достигнат 14,7 млн. до края на 2020г.
Арора, директорът на Netflix, твърди, че фирмата работи по разширяването на своите разплащателни възможности в страни, в които кредитните и дебитните карти не са толкова разпространени. На пазари като Филипините абонатите могат да плащат за Netflix през мобилния си план за телефон или чрез покупка на предплатени карти за стрийминг услугата.
В региона компанията се сблъсква с конкуренция не само от страна на Disney+, далечен, но амбициозен номер 2 в индустрията. Сред регионалните конкуренти попадат хонконгската видео услуга Viu, популярна със своите корейски драми, както и WeTV на китайския технологичен гигант Tencent.
В момента Disney е в средата на процес по наемане на хора в региона и се очаква да пусне услугата си там в следващите месеци, заедно с индийската си стрийминг платформа Hotstar. Семейните филми и продукциите със супергерои на Disney са доказали успеха си в Югоизточна Азия.
В Индонезия, четвъртата страна в света по брой на населението – 270 млн. души, Disney+ ще се появи от септември в партньорство с местния телеком Telkomsel. Каталогът пък ще включва над 300 местни филма.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента