Американският доставчик на крана DoorDash Inc. отчете приходи, които надхвърлиха прогнозите на анализаторите, което е знак, че желанието на клиентите за удобство при поръчването онлайн не е намаляло, дори когато възможността за хранене на закрито се възобновява, предава Bloomberg.
Приходите са нараснали с 35% през първото тримесечие до 1,46 млрд. долара, съобщи базираната в Сан Франциско компания в изявление. Това е повече от средната прогноза на анализаторите за 1,38 млрд. долара според данни, събрани от Bloomberg. Акциите на компанията се изстреляха с 14% в продължителната търговия.
„Резултатите ни говорят за устойчивостта на платформата, която сме изградили", заяви главният финансов директор Прабир Адакар в интервю. „Това се случва въпреки насрещните ветрове през изминалата година, независимо дали става въпрос за инфлацията или за това, че хората се чувстват по-комфортно да живеят с Covid и се връщат в ресторантите“.
Афинитетът на потребителите към храната за вкъщи се засили, когато пандемията премести храненето от ресторантите на дивана. Това беше благодат за DoorDash, която беше една от първите услуги за доставка на храна, завладяла крайградските пазари, и подготви почвата за нейното първично публично предлагане в края на 2020 г. Оттогава насам DoorDash само увеличава пазарния си дял, като към март владее 59% от всички продажби на доставка на храна в САЩ по данни на Bloomberg Second Measure.
DoorDash заяви, че през първите три месеца на годината е добавила повече нови потребители, отколкото по всяко време от първото тримесечие на 2021 г. насам, което е помогнало за това членовете на абонаментната ѝ услуга DashPass да достигнат нов рекорд. Повечето хора в DashPass също така са помогнали да се повиши честотата на поръчките до нов връх. Услугите за членство набраха популярност като начин за увеличаване на задържането на клиентите и увеличаване на размера на потребителската кошница. В края на 2021 г. компанията е имала повече от 10 милиона абонати.
DoorDash разшири услугите си в областта на хранителните стоки, алкохола и консумативите за домашни любимци, за да се възползва от промяната в поведението на потребителите и да се предпази от забавяне на темповете си. Макар че компанията не разкрива данни за сегментите, които не са свързани с ресторантите, в частност в категорията на хранителните стоки се наблюдава по-висока честота на поръчките и ръст на месечните потребители в сравнение с миналото тримесечие, каза Адакар.
През ноември DoorDash придоби финландската компания за доставка на храна Wolt Enterprises Oy за около 8,1 млрд. долара, което е най-голямата ѝ покупка досега, в опит да увеличи присъствието си извън САЩ.
В края на миналата година DoorDash стартира пилотна услуга за доставка на храна в рамките на 15 минути в Ню Йорк, присъединявайки се към конкуренти като Instacart Inc. и Uber Technologies Inc., както и към множество стартиращи компании, като Gorillas Technologies GmbH, Getir и Jokr, които се борят да доставят продукти на клиентите за рекордно кратко време.
Базираната в Сан Франциско DoorDash отчете нетна загуба от 167 млн. долара, което е повече от загубата от 110 млн. долара година по-рано. Загубата на акция е 48 цента, докато анализаторите очакваха загуба от 42 цента.
Инвеститорите станаха по-чувствителни към перспективите за рентабилност на някогашни горещи стартъпи като DoorDash. Акциите на компанията се сринаха с повече от 50% тази година и са се понижили с повече от 70% от рекордния си връх през ноември миналата година.


Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска