Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията форсира дейността по разпределянето на нови честоти, нужни за ефективното пускане в експлоатация на 5G в страната ни.
Ведомството публикува на правителствения портал за обществени обсъждания strategy.bg Проект за изменение и допълнение на Националния план за разпределение на радиочестотния спектър, с който се променя Националният план за разпределение на радиочестотния спектър.
Най-важната промяна е освобождаването на честотите в обхвата от 700 мегахерца, а при одобрение на проекта ще се създадат условия за стартиране на дейността на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за предоставяне на операторите на цифров ефир - основна необходимост за изграждането на мобилни мрежи от пето поколение.
Като цяло се освобождават четири дуплексни ленти по 5 мегахерца, а от КРС ще зависи как ще ги разпредели сред желаещите. Засега интерес към изграждането на мобилни мрежи от пето поколение са заявили и трите големи оператора - „Виваком“, А1 и „Теленор България“. Но практиката от други държави показва, че от възможността може да се възползват и други комуникационни компании. Така например в Германия в допълнение към утвърдените мрежови оператори Deutsche Telekom, Vodafone и Telefónica, и претендентът United Internet също придоби честоти чрез своето дъщерно дружество 1 & 1 Drillisch. Това може да направи компанията четвъртият мобилен оператор в Германия.
Австрия пък е една от първите страни в Европа, които проведоха търг за честоти за въвеждането на 5G, а А1 Group, част от която е A1 България, e сред пионерите във внедряването на новата технология.
По данни на Ookla 49 държави в света са направили тестове на 5G досега. Около 15 страни пък са осъществили търговски старт на 5G мрежи и услуги.
Едва преди дни A1 България получи право да ползва за 6 месеца честоти в диапазона 3440 до 3540 Mhz за тестове на 5G. „Започваме да изграждаме нашата 5G мрежа и да тестваме приложенията върху нея от днес (понеделник, б. ред.). „Вече имаме първата работеща базова станция в България”, заяви на събитие за журналисти Красимир Петров, директор “Конвергентна мрежа и услуги” в компанията.
В страната сега се ползват 900 MHz, 1800 MHz и 2100 MHz честоти, но, за да се покрият стократните нараствания на трафика на данни, които се очакват, е нужен допълнителен спектър.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
преди 6 години Някой може ли да ми разясни какъв е процеса по променяне на закон. В случая министерски съвет е дал предложенито за промяна на 6 декември, след това или преди това министъра на транспорта е сформирал работна група която да прецезира как точно да се промени закона. Но какво са правили от предложението до сега ? И след като изтече времето за обсъждане на 1 август какво ще следва и колко време отнема ? Може би ще се вкара за гласуване от народното събрание нали ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар