Австрийският телекомуникационен концерн A1 удължава тенденциите на растеж на българския пазар и през четвъртото тримесечие на 2019 г. с ръст в бизнеса с фиксирана телефония и в сегмента на мобилните комуникации.
През четвъртото тримесечие на 2019 г. общите приходи нарастват с 16,7% до 137,7 млн. евро спрямо същия период на 2018 г. Приходите от услуги нарастват с 9,2% до 96,7 млн. евро, като това се дължи на ръста на фиксираните (15,8%) и мобилните услуги (6,3%). Увеличението на средния приход от фиксирана линия (ARPL) е 5,6% до 13,5 евро, а броят на клиентите на фиксирани услуги се увеличава с 3% до над 1 060 000 клиенти. Интензивният празничен период е спомогнал за увеличение от 33,9% на приходите от продажбата на устройства, който достигат 36,7 млн. евро. За същия период мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти – следвайки положителна тенденция на ръст при средния приход от абонат (ARPU) от 10%. А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 9,5% до 41,7 млн. евро за последната четвърт на годината спрямо същия период на миналата година.
За цялата година фиксираният бизнес продължава да се поддържа от индивидуални корпоративни решения, модернизиране и ексклузивно спортно съдържание, което отново доведе до по-голям среден приход от фиксирана линия (ARPL). При фиксираните услуги операторът стартира новата интерактивна телевизионна платформа A1 Xplore TV през октомври 2019 г., като в резултат се стига до увеличение на годишна база на средния приход от фиксирана линия (ARPL) от 6,1% до 13,3 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 3% до над 1 060 000 клиенти.
Основен принос за увеличението на фиксираните услуги е ръстът при ТВ абонатите на А1, които нарастват с 4,5% на годишна база до над 530 500.
Като цяло приходите във фиксираните услуги продължават да растат и през 2019 година, като регистрират увеличение от 15,2% до 117,9 млн. евро. Този ръст се дължи най-вече на успешното навлизане на компанията на пазара на дигитални бизнес решения, където А1 е завършила или работи по реализацията на над 1 891 ICT проекта само през 2019 г. Друг фактор е развитието на спортните канали MAX Sport, към които беше добавен още един канал и допълнително ексклузивно съдържание.
Пазарната среда в мобилния сегмент остана стабилна и А1 успява успешно да задържи съществуващите клиенти, което е довели до по-високи приходи в сегмента и по-висок ARPU. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 6,0% до 260,6 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) расте с 9,3% до 5,6 евро.
Добрите резултати на компанията се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства., като през календарната 2019-а спрямо същия период на миналата година А1 регистрира 11,3% ръст на приходите - 99,4 млн. евро от търговията с устройства.
Компанията е разширила своята 4G мрежа и в момента тя има 99% покритие, а 4.5G мрежата покрива 90% от населението на страната или населените места с над 3 000 жители. През 2019-а година е осигурено покритие на 4.5G за над 1,7 милиона потенциални нови потребители, а максималната скорост на сваляне на информация достига до 640 Mbps. А1 започна първа изпитанията на 5G на 1 юли 2019 година, като пусна работеща 5G базова станция от смесен тип (NSA) и демонстрира едно oт нaй-гoлeмитe пpeдимcтвa нa 5G мpeжaтa нa пoтpeбитeлcĸo нивo – cyпepбъpз мoбилeн шиpoĸoлeнтoв дocтъп, чpeз ĸoйтo ce пocтигa знaчитeлнo пo-виcoĸa cĸopocт пpeз мoбилнa мpeжa.
За цялата компания четвъртото тримесечие се характеризира със значителен ръст на продажбите от 4,1% и силно увеличение на EBITDA без отчитане на разходите по преструктуриране от 8,2%. Растежът отново се наблюдава на всички пазари, като по-специално страните от Централна и Източна Европа имат решаващ принос със силното увеличение от 18,2%. Свободният паричен поток също нарасна значително до 89,4 милиона евро.
За цялата година приходите от продажби на групата са нараснали с 2,9%, предимно благодарение на пазарите в ЦИЕ. Приходите от мобилни услуги се увеличават или са стабилни на всички пазари, което се дължи на повишаващото се търсене на мобилни WLAN рутери. Печалбата EBITDA на групата без еднократни и валутни ефекти, както и без отчитане на разходите за преструктуриране, се увеличава с 4,1% поради по-високите приходи от услуги. Ръстът на EBITDA от 10,8% в международния бизнес (без Австрия) се дължи приети всичко на България, Беларус и Сърбия, става ясно от доклада. Нетната печалба скача от 243,7 млн. евро през 2018 г. до 327,4 млн. евро през 2019 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг