Samsung Electronics се подготвя за пазарния дебют на смартфон със собствената си операционна система Tizen в Русия и Индия. Това е поредният опит на корейската компания да започне да наваксва изоставането си от лидерите Google и Apple в областта на мобилния софтуер, пише Wall Street Journal.
През следващите седмици Samsung планира да представи смартфона по време на събитие в Москва. Очаква се то да се състои приблизително по едно и също време с конференция за разработчици, която е насрочена за началото на юни в Сан Франциско.
Концернът също така е близо до пускането на устройство с Tizen на индийския пазар, казва запознат със случващото се в компанията източник. Операционната система трябва да се доразвие така, че да е подходяща и за телевизори, добавя още той. График за представянето на телевизори с Tizen все още не съществува, допълва информаторът.
WSJ не успява да получи коментар от Samsung по темата. Говорител на асоциацията Tizen, която наблюдава развитието на операционната система, отказва коментар.
Операционната система Tizen се разработва именно от Samsung в партньорство с производителя на чипове Intel. По-голямата част от софтуерната дейност се извършва от корейската компания, която е срещнала трудности при оптимизирането на магазина за приложения. Първоначалните планове бяха първият смартфон да бъде представен през август 2013 г., но тези планове претърпяха промяна и бяха отложени.
Южнокорейците печелят милиарди долари с интелигентни телефони, телевизори и хладилници. По отношение на софтуера и услугите обаче те изостават от конкуренцията. Затова Samsung се опита заедно със своя партньор Intel да разработи собствена операционна система, която да е подходяща за свързване на различни устройства. На пазара вече има различни камери с новата операционна система, а последната версия на „умния“ часовник Gear 2 също работи с Tizen.
С особено внимание обаче се наблюдава развитието на смартфоните с Tizen. Именно в тази област е най-голямата битка за благоразположението на клиентите. При това Samsung очевидно се опитва да избегне пряка конфронтация с Google и Apple на ключови пазари като САЩ. Вместо това компанията фокусира усилията си върху развиващите се пазари като Русия и Индия, където тя вече се представя добре на пазара на мобилни услуги.
Групата счита, че за клиентите на развиващите се пазари няма значение коя операционна система работи на техните телефони. За тях значително по-важна е цената и това дали устройството има приложенията, които работят и на устройство с Android на Google. Повечето мобилни телефони на Samsung в момента работят с Android, припомня WSJ.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп