Приходите, които се генерират чрез приложенията за мобилната операционна система на Apple iOS, са четирикратно по-високи от тези, които разработчиците постигат с апликациите за конкурентната система Android. Това става ясно от изчисления на пазарния изследовател Бенедикт Евънс, партньор в инвестиционната компания Andreessen Horowitz, който е анализирал представените по време на конференцията Google I/O данни за използването на Android и ги е сравнил с екосистемата за проложенията на Apple.
„Потребителите на Android харчат средно наполовина по-малко пари за приложения, въпреки че потребителската база е два пъти по-висока от тази на iOS“, пише Евънс в своя блог, цитиран от ZDNet. „Така излиза, че средностатистическият приход от потребител (Average Revenue per User, ARPU) е една четвърт от този при iOS”.
Изчисленията му се основават на информация от Google. Според нея Android в момента има 1 млрд. активни потребители месечно (с изключение на данните от Китай и ползвателите на продуктите на Amazon с марка Kindle). На своите разработчици интернет компанията през последните дванадесет месеца е платила 5 млрд. долара, а за годината преди това – 2 млрд. долара.
За календарната 2013 г. Apple е изплатила 7 млрд. долара на разработчиците си. При подобен на Google растеж Евънс изчислява, че сумата за 2014 г. би могла да мине 10 млрд. долара. Според него през март iOS е имал поне 470 млн. активни месечни потребители.
„Това не е изненада и съответства на безброй информации от страна на разработчиците и издателите“, пише той в блога си. Значителната разлика в средните приходи Евънс отдава на широкото използване на Android в страните с нисък среден доход на населението. Много от потребителите в тези страни не притежават кредитна карта и затова там често е невъзможно изчисляване на покупките в Play Store, което се начислява чрез сметката за позването на мобилен телефон.
Освен това iPhone е със значително по-висока средна цена от 600 долара в сравнение с цена от 200 до 300 долара за смартфони с Android. Така Apple се прицелва във финансово по-силни клиенти. Собствениците на висок клас Android устройства вероятно харчат подобна сума за приложения, каквато са склонни да дадат и потребителите на iPhone. Евънс подчертава обаче, че засега той не разполага с конкретни числа.
В заключение Евънс предполага, че поне някои от разработчиците предлагат своите приложения за Android умишлено на по-ниска цена или дори като безплатна версия с интегрирана реклама, защото считат, че потребителите на Android харчат по-малко пари за приложения. От тази гледна точка приложенията за iOS имат по-висок приоритет за някои разработчици.
„Това е ясно видимо при приложенията за таблети с Android: приложенията за вестници за тази операционна система се ползват доста рядко. Затова и Android се подкрепя от малко издатели. Това пък кара потребителите, които искат да разполагат с такива приложения за следене на новини, да не купуват таблети с Android”, пояснява специалистът.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни