IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай нанася тежък удар на гейминг индустрията

Пекин ограничава времето за гейминг на децата под 18-годишна възраст

22:34 | 30.08.21 г. 1
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Patrick T. Fallon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Пазарната реакция

Китайският пазар на игри ще генерира 45,6 млрд. долара приходи през 2021 г., изпреварвайки Съединените щати, сочи прогноза на компанията за пазарни анализи Newzoo.

Реакция към промените имаше по целия свят.

Цената на акциите на листнатата в Амстердам технологична инвестиционна компания Prosus, която притежава 29% дял в китайската Tencent, се понижи с 1,45%, а при книжата на европейските компании Ubisoft и Embracer Group спадът е с над 2%.

Стойността на акциите на китайските гейминг компании се свиха преди началото на борсовата сесия в САЩ. NetEase записа 6% понижение, а издателят на мобилни игри Bilibili – 3%.

Около 62,5% от непълнолетните китайци играят игри онлайн, а 13,2% от непълнолетните потребители играят мобилни игри по повече от два часа на ден в работни дни, твърдят държавните медии.

През последните седмици гейминг компаниите бяха особено притеснени, след като държавните медии критикуваха пристрастяването на младите хора към игрите, което беше сигнал за по-сериозни регулаторни мерки.

По-рано държавна медия описа онлайн игрите като „духовен опиум“ и цитира Honor of Kings на Tencent в статия, която призовава за повече регулация на индустрията. Това оказа натиск върху цената на акциите на най-големите гейминг компании в света по приходи.

По-късно Tencent обяви нови мерки за намаляване на времето и парите, които децата харчат за игри, като започна промяната именно с Honor of Kings. Освен това президентът на компанията заяви, че тя работи с регулаторите за проучване на начините, по които общото време, прекарвано от непълнолетните в игри, може да бъде ограничено за всички игри в индустрията.

NPPA коментира пред Xinhua, че ще увеличи честотата и интензивността на проверките на компаниите за онлайн игри, за да гарантира, че те са въвели строгите срокове и системи за борба с пристрастяването.

Същевременно коментира, че родителите и учителите играят съществена роля в ограничаване на пристрастяването към игрите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 4
pioner
преди 2 години
Някой държави се грижат за децата си.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още