Американският софтуерен гигант Microsoft отчете най-силното увеличение на приходите си от продажби от шест тримесечия, подкрепен от възстановяването на растежа на облачните услуги предвид търсенето на нови продукти с изкуствен интелект, което подтиква корпоративните клиенти да се върнат към режим на харчене, пише Bloomberg.
Приходите за фискалното първо тримесечие, завършило на 30 септември, са се увеличили с 13% до 56,6 млрд. долара, изпреварвайки средната прогноза на анализаторите. Печалбата е достигнала 3,99 долара на акция. Приходите от продажби на облачните услуги Azure са записали 29% ръст спрямо 26% повишение за предходното тримесечие. Цената на акциите на компанията се повиши с повече от 5% по време на следборсовата търговия.
Главният изпълнителен директор Сатя Надела обновява целия продуктов пакет на компанията, включително Office, Windows, софтуерът за търсене и сигурност, за да добави функции, базирани на технологията на OpenAI. Партньорството помогна на Microsoft да привлече корпоративни клиенти, желаещи да използват ChatGPT и други нови технологии, които отговарят на въпроси и генерират съдържание, в техните собствени приложения. Компанията, която вече смята повече фирми за клиенти на своите инструменти за производителност и операционни системи, сега тества по-скъпа, подобрена с изкуствен интелект версия на своя софтуер Office.
„Ако видим стабилизиране на Azure, тогава еуфорията се завръща“, коментира Дан Морган, старши портфолио мениджър в Synovus Trust. „Корпоративният софтуер в рамките на технологиите вероятно е едно от най-добрите неща сега, а Microsoft изглежда доста силен“, коментира той.
„Ако видим стабилизиране в Azure, тогава еуфорията се връща“, каза още Морган.
Стойността на книжата на Microsoft се повиши до 351,95 долара по време на следборсовата търговия, след представянето на финансовия отчет. По-рано тя завърши сесията в Ню Йорк на ниво от 330,53 долара. Цената на акциите на компанията спадна със 7,3% през трите месеца до края на септември – по-голямо понижение от 3,6-процентното на S&P 500 през същия период.
Резултатите на Microsoft и последвалия ентусиазъм на инвеститорите контрастират с отчета за третото тримесечие на конкурента Alphabet, който се опитва да отнеме от пазарния дял на Azure в облачните услуги.
За последното тримесечие Microsoft отчете по-високи от очакваното търговски продажби, докато по-стабилният пазар на персонални компютри помогна за увеличаване на приходите. Интернет търсачката – услуга, която компанията допълни със същата технология като ChatGPT, също генерира по-високи приходи от продажби от очакваното, обяви главният финансов директор Ейми Хууд в интервю. Тя твърди, че Microsoft е спечелила дял на пазари като облака, софтуера за сигурност и бизнес приложенията в области като финансите и управлението на клиентите.
„Представянето беше добро. Пазарът на персонални компютри беше малко по-добър, а облачните данни са малко по-хубави“, коментира Худ, обяснявайки защо общите тримесечни приходи далеч надхвърлиха прогнозата, която тя даде през юли. „Много съм доволна“, отбеляза тя.
Приходите от продажби на Azure бяха подкрепени от облачната услуга, която позволява на клиентите да използват продукти на OpenAI. В момента тази услуга има 18 хил. клиенти, спрямо 11 хил. през предходното тримесечие.
По време на разговора си с анализаторите Хууд коментира, че през тримесечието до края на декември приходите на Azure ще нараснат с 26% или 27%, като се коригира влиянието на валутните колебания. През втората половина на годината растежът на Azure ще бъде „предимно стабилен“ и ще показва нарастващото въздействие на изкуствения интелект, допълва тя.
Базираната в Редмонт, Вашингтон, компания инвестира 13 млрд. долара в стартъпа OpenAI – партньорство, което постави 48-годишната софтуерна компания начело на надпреварата за предлагането на нови приложения с изкуствен интелект. Въпреки че Microsoft съкрати работни позиции и замрази заплатите, тя харчи много за центрове за данни и чипове, необходими ѝ за развитието на проектите ѝ с изкуствен интелект.
Компанията заяви, че приходите от корпоративни облачни продукти са нараснали с 24% до 31,8 млрд. долара. Въпреки че продуктите с изкуствен интелект се пускат през цялата година, Microsoft все още се опитва да разбере как най-добре може да печели от тях.
По-рано този месец Microsoft завърши и придобиването на Activision Blizzard за 60 млрд. долара. Дълго отлаганото поглъщане, обявено през януари 2022 г., се случи в края на тримесечието. Хууд коментира, че приходите от услуги от съдържанието за Xbox са нараснали с 13 на сто, подкрепени от премиерата на Starfield на ZeniMax и от ръста на броя на абонаментите.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?