IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Huawei пусна нов софтуер за интелигентно шофиране

Китайският гигант представи изцяло нов бранд в областта

09:30 | 24.04.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайската технологична компания Huawei представи нов софтуерен бранд за интелигентно шофиране, което показва най-новия ѝ стремеж да се превърне в основен играч в индустрията за електромобили, предава Ройтерс.

Новата марка Qiankun, символизираща комбинация от рая и планината Кунлун, планира да осигури системи за самоуправление, обхващащи шасито, аудио системата и седалката на водача, заяви по време на събитие главният изпълнителен директор на бизнеса Intelligent Automotive Solution (IAS) на Huawei Дзин Юджи.

„2024 г. ще бъде първата година за масова комерсиализация на интелигентното шофиране и общият брой автомобили по пътищата, оборудвани със системата за самостоятелно управление на Huawei, ще надхвърли 500 хил. до края на годината“, коментира Дзин.

Той също така очаква до една година повече от 10 модела автомобили, които ползват системата Qiankun на Huawei, да излязат на пазара.

Базираният в Шънджън технологичен конгломерат откри своето подразделение за умни коли през 2019 г. с цел то да стане еквивалентно на германския гигант Bosch в ерата на интелигентните електромобили и да доставя софтуер и компоненти на партньори.

През ноември Huawei каза, че звеното ще се отдели в нова компания, която ще получи основните технологии на подразделението и различни ресурси. Освен това ще получи инвестиции от партньори като автомобилния производител Changan Auto.

Huawei представи седем модела електромобили в партньорство с китайски автомобилни компании до този момент и те се продават добре, казва Дзин.

Във вторник Huawei представи седана S9 – първият модел под премиум марката Stelato, която стартира с BAIC.

Диверсификацията ѝ в сферата на електромобилите се случва на фона на засилващата се ценова война на най-големия автомобилен пазар в света, който се бори със забавянето на продажбите и задълбочаването на опасенията за свръхкапацитет, докато над 40 марки се надпреварват за вниманието на потребителите.

По-рано този месц подкрепената от Huawei Aito предложи отстъпки до 20 хил. юана (2760 долара) за своите нови M7 SUV до края на април.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:30 | 24.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още