IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

HTC започна новата година с поредна загуба

Загубата за първото тримесечие възлиза на 45 млн. евро, главно заради несполучливата рекламна стратегия на модела HTC One

16:57 | 07.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
HTC започна новата година с поредна загуба

Малко преди старта на продажбите на модела One M8 в много части на Европа, HTC представи предварителни данни за първото фискално тримесечие на текущата година. Ако те се потвърдят, 2014 г. започва така, както приключи и 2013 г. - с отрицателно развитие.

Тайванският производител на смартфони е отчел приходи от 33,12 милиарда тайвански долара, които съответстват на около 800 млн. евро, и в същото време отчита загуба от 1,88 милиарда тайвански долара (около 45 млн. евро) при малко над 2 млн. евро преди година. По този начин компанията завършва второ поредно тримесечие със загуба.

За първи път от над две години обаче компанията отчита ръст на приходите на годишна база, като причината вероятно е стартът на продажбите на модела One M8. Със своя топмодел и с модела от средния клас Desire 816 HTC иска най-сетне през второто тримесечие да постигне обрат и на тримесечна база.

Според експерти от бранша обаче HTC може да срещне трудности заради по-бавно растящия пазар на смартфони. Очаква се той да нарасне през тази година със само 19% спрямо ръста от 39 на сто година по-рано. Освен това със Samsung Galaxy S5 и Sony Xperia Z2 на стартова позиция са два конкурента от високия клас. 

И през миналата година HTC не успя да надмине конкуренцията си с първото поколение на One, въпреки че устройството се зарадва на добри отзиви. Като причина бе посочена грешната маркетингова стратегия и недостигът на доставки на някои компоненти. В резултат пазарният дял на компанията се сви до 2 на сто, а в края на 2011 г. тя държеше все още цели 10 процента.

Експерти съветват освен това HTC да се ориентира в бъдеще към успешни кампании, като тези на конкурента Apple. „Правете като тях и гледайте как може да наложите вашата марка. Ако Apple е Mercedes Benz на телефоните, опитайте се да станете BMW“, съветва рекламният  експерт Марк Щокер от Тайпе, цитиран от Ройтерс.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 18:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още