Тайванският производител на потребителска електроника HTC успява за второ поредно тримесечие да отчете печалба благодарение на програмата за намаляване на разходите. Опасността за бъдещето на компанията обаче не е отминала, защото в продължение на три години приходите от продажби спадат. HTC страда от китайската конкуренция, която подкопава бизнеса на тайванците преди всичко в сегмента на смартфоните, пише в свой анализ The Wall Street Journal.
HTC работи от една година над намаляване на разходите и разширяване на продуктовото портфолио. През миналата година за първи път от излизането си на борсата преди десет години компанията отчете годишна загуба. Сега концернът отново успява да отчете малки печалби. Но Apple и доставчиците на евтини апарати от континенталната част на Китай, като Xiaomi, постоянно отнемат от и без това малкия пазарен дял на HTC.
Въпреки връщането към печалбата компанията все още има много работа. HTC отчита нетна печалба за третото тримесечие от 640 милиона тайвански долара (17 млн. евро). През същия период на миналата година HTC отчете загуба от близо 3 млрд. тайвански долара. Приходите от продажби спадат с 11 на сто до близо 42 млрд. тайвански долара.
Четвъртото тримесечие няма да е по-лесно за тайванската компания, защото сега тя ще се конкурира с новите и популярни смартфони на Apple iPhone 6 и iPhone 6 Plus.
Междувременно компанията представи нови смартфони в средния пазарен сегмент. Те обаче тепърва трябва да се докажат. HTC залага и на нови продуктови категории. За следващата седмица е планирано ново продуктово представяне. Кратко промоционално видео показва, че става дума за екшън камера - водоустойчива и удароустойчива видео камера.
В допълнение HTC планира заедно с Google да представи нов таблет Nexus, информират запознати източници.
Едва преди три години HTC бе сред големите производители на смартфони с Android, но оттогава пазарният дял спада. Според анализатора Джеф Пу в момента компанията държи едва 2% от световния пазар на смартфони.
Според анализатори HTC тепърва трябва да докаже, че дружеството може да остане печелившо и като малък доставчик. „С течение на времето HTC може да успее да се позиционира като нишов играч с първокласни продукти", казва Пу. Той посочва високите технологични възможности на компанията, но и липсата на размер и по този начин липсата на икономии от мащаба. Пу и други анализатори също така отбелязват, че съществуването като нишов играч на един толкова труден пазар може да бъде лесно. „В момента никой не е възприел тази позиция".


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева