Японски компании, произвеждащи телевизори, обявиха във вторник, че се оттеглят от задграничните пазари, на които не успяват да се справят с конкурентите от Южна Корея и Китай, пише Wall Street Journal.
Изправени пред нарастващата конкуренция по отношение на цените и спецификациите, японските производители на телевизори, които дълго време бяха световен лидер на пазара, сега се нареждат на трето място. За да се справят със спада в продажбите, те се фокусират върху висок клас модели и се прегрупират на вътрешния си пазар, където все още имат водеща позиция.
„За японските производители конкуренцията на международните пазари е станала толкова силна, че тези пазари не са печеливши за тях“, твърди Хироми Ямагучи, анализатор от Euromonitor.
Sharp разкри във вторник, че е продала 1,74 млн. телевизора по света в периода октомври-декември 2014 г. Това е с около една пета по-малко от година по-рано, когато през същия период продажбите им достигат 2,18 млн. Компанията прогнозира, че за фискалната година, приключваща на 31-ви март, ще има нетна загуба в размер на 30 млрд. йени (255 млн. долара).
Sharp заяви, че планира да намали обхвата на продажбите си в САЩ, след като ограничи производството на телевизори в Европа миналата година. Но компанията заяви, че смята да разшири своите предложения в Япония.
"Откакто позицията на Sharp в Япония и САЩ стана различна, се наложи да приложим различен подход и вярвам, че това е правилната стратегия“, заяви президентът на Sharp Коко Такахаши.
Panasonic обяви, че очаква седма поредна годишна загуба на бизнеса си с телевизори през тази фискална година. Главният финансов директор Хидеаки Кавай заяви, че фирмата смята, че подразделението скоро ще се върне към печалбата.
Продажбите на телевизори на Panasonic спаднаха до 148,6 млрд. йени през тримесечието от октомври до декември, от 159,9 млрд. йени година по-рано. Компанията отчете оперативна загуба в размер на 5,4 млрд. йени от бизнеса си с телевизори.
В понеделник Panasonic обяви, че е спряла да прави телевизори в Китай заради забавянето на ръста на пазара и голяма ценова конкуренция. Кавай коментира, че компанията оценява и бизнеса си в САЩ. По думите му Япония и Европа ще останат важни пазари за фирмата.
Третият японски производител на телевизори Toshiba миналата седмица обяви, че през март спира производството на телевизори в Северна Америка. Вместо това ще даде лиценз за бранда на тайванската Compal Electronics.
Toshiba заяви, че нейните усилия за намаляване на разходите и фокусиране върху по-големите и умни телевизори не са показали успех. Подразделението за телевизори на компанията отбеляза 8% спад в продажбите в деветте месеца до декември. За същия период то отчита 63,5 млрд. йени загуба.
Телевизионният бизнес на Sony, който имаше загуби в размер на 7 млрд. долара през последното десетилетие, е на път да отчете печалба за фискалната година, твърдят от компанията. Въпреки че Масаши Имамура, който оглавява подразделението, го описва като основен бизнес на компанията, анализаторите твърдят, че последният ход за отделяне на подразделението може да се окаже прелюдията към продажбата му.
Към 2011 г. японските брандове бяха отговорни за 35% от глобалните продажби на телевизори, в сравнение с 33% на най-близките им конкуренти от Южна Корея според DisplaySearch. Миналата година южнокорейските и китайските марки достигнаха съответно 38% и 23% пазарен дял, докато Япония имаше едва 20%.
На вътрешния пазар обаче японските фирми са отговорни за около 90% от продажбите на телевизори.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?