По-рано тази седмица Тръмп каза, че нов рунд мита, който ще засегне продуктите на Apple, включително и техните лаптопи, не е изключен. Подобен ход на американската администрация ще засегне потребителите и компаниите в САЩ, а Apple ще трябва да реши дали и с колко да увеличи цените на продуктите си, за да компенсира увеличенията на вносните налози.
Според информацията до момента увеличението на настоящите мита от американската администрация ще бъде в размер на между 10 и 25%. Една от целите на президента на САЩ е Apple да направи своя производствена фабрика там, но създаването ѝ и изместването на веригата на доставки от Азия е изключително труден и избягван от компанията процес.
Дори Apple да избере подобен ход, то по-високоплатеният работен труд в САЩ и създаването на производствени мощности ще имат сериозно отражение върху цената на iPhone, смята Тим Баяр, президент на Creative Solutions. “Производството на iPhone в САЩ все пак ще увеличи крайната му цена за потребителите с между 20 и 30%”, посочва той, цитиран от CNN.
Според него така цената на базовия iPhone Xs ще нарасне с около 350 долара, което ще рече, че за Apple справянето с митата на Тръмп в Китай ще бъде по-лесно, отколкото местене в САЩ.
Американската компания купува части за създаването на телефоните си от целия свят, преди повечето от тях да бъдат сглобени в Китай от Taiwanese manufacturer Foxconn.
Чиповете за памет на компанията идват от японската Toshiba, сензорите от германската Bosch, а модулите за дисплеите на iPhone Apple купува от Samsung в Южна Корея.
Голяма част от компонентите обаче идват и от американски компании. Базираната в Кентъки Corning снабдява Apple със стъкла за iPhone, фабриката на Finisar в Тексас произвежда лазерни скенери, използвани от услугата на Apple за лицево разпознаване, както и за анимирани емоджита, a базираната в Масачузетс Analog Devices произвежда чипове за дисплеи, работещи с допир.
Нов рунд тарифи ще навреди не само на Apple, но и на други американски технологични компании, които разчитат на разтегнати вериги за доставки и китайски производители, за да направят своите стоки, според Съвета за индустрията на информационните технологии, организация, която представлява над 60 големи технологични компании, включително Amazon и Facebook.
„Още повече, това ще засегне глобалните вериги на доставки, водейки до по-високи цени на електронни устройства, на които потребителите разчитат всеки ден и дори може да коства работни места на САЩ“, смята Джоуз Кастенеда, говорител на организацията.
Какво твърди Apple вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна