IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Умните очила навлизат в нова епоха с изчистен дизайн и по-ниски цени

Производителите на високотехнологични очила разширяват иновациите си с все по-дискретни модели в опит да се отличат на един силно конкурентен и бързо развиващ се пазар

07:57 | 13.01.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images
Снимка: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images

Превод в реално време, GPS, камери: умните очила все по-бързо усвояват нови функционалности, пише Агенция Франс Прес.

„Има толкова много от тези умни носими устройства и все повече от тях се поставят на лицето ви“, каза анализаторът на Techsponential Ави Грийнгарт на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас, където многобройни производители на умни очила представиха последните си иновации.

Индустрията е изминала дълъг път от първите си дни. Вече ги няма видимите изпъкналости на Google Glass и обемистите рамки и кабели на Moverio на Epson от началото на 2010 г.

Днешните интелигентни очила, всички свързани с приложения за смартфони, все повече приличат на традиционните. Ray-Ban Meta, разработени от социалния медиен гигант на Марк Зукърбърг, в момента са лидери на пазара с този нов подход.

Според неотдавнашно проучване на MarketsandMarkets растежът на сектора „се дължи на напредъка в областта на разширената реалност, изкуствения интелект и технологиите за минимизиране, които разширяват границите на това, което тези носими устройства могат да постигнат“. 

Интегрирането на технологиите в модните рамки обаче изисква внимателен компромис.

Ray-Ban Meta например може да заснема снимки и видеоклипове, да възпроизвежда музика и да предоставя информация за обектите в полезрението, но не предлага добавена реалност (AR) с насложени изображения. 

Представителят на Meta Робин Дайър обясни, че макар възможностите за AR да се появят по-късно, те вероятно ще удвоят настоящата цена.

200 долара

Цената е основно поле за битка на този пазар, особено с навлизането на китайските производители.

Докато през 2013 г. Google Glass първоначално се продаваха на дребно за около 1500 долара, днешните интелигентни очила се доближават до цената на първокласните конвенционални рамки.

Джеймс Никърсън от Meta отбеляза, че съвместните им продукти с Ray-Ban започват от 300 долара, което е само с 50 долара повече от стандартните Ray-Bans, а като бонус се предлага „готина камера“.

Калифорнийският стартъп Vue свали цените още по-ниско, предлагайки основни модели с гласов асистент и музикални възможности за 200 долара.

Някои производители, като XReal, се фокусират върху добавената реалност, прожектирайки дисплеи на смартфони, компютри или игрални конзоли - въпреки че това е пазар, за който Vision Pro на Apple не успя да предизвика вълнение миналата година.

За AR последните постижения помагат да се отдалечим от обема на слушалките за виртуална реалност към този на класическите слънчеви очила, дори ако те изискват кабел за свързване с устройството. 

Амбицията на Meta е да пусне своя собствена съкратена версия - Orion, която в момента е във фаза на тестване, но не се очаква да бъде пусната на пазара преди 2027 г.

Да бъдеш готин

Компании като Even Realities и Halliday са пионери в областта на ултратънките рамки, които изглеждат идентично на стандартните очила и същевременно предлагат основни възможности за AR.

„Ако искаме да създадем добър чифт умни очила, първо трябва да създадем чифт готини очила“, подчертава Картър Хоу, заместник-ръководител на Halliday. 

Моделът на Halliday, струващ 489 долара и пуснат на пазара през март, показва текст в горния ъгъл на зрението на потребителя. Използвайки изкуствен интелект, той може да предлага отговори по време на разговори, да осигурява превод в реално време и да функционира като дискретен телепромптер. 

Компанията Even Realities също е избрала минималистичен подход.

„Отървахме се от високоговорителя, отървахме се от камерата“, обясни Том Оуян от компанията. „Очилата са за очите, а не за ушите.“

/БГНЕС/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:57 | 13.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още