Великобритания беше „спирачка“ на идеята за Европа на две скорости и напускането на ЕС вероятно отново ще възроди плановете за развитие на общността в тази насока. Тази теза изказа социологът Кънчо Стойчев от „Галъп“ в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Според него интеграцията в ЕС трябва да продължи, но една част от членовете не са готови за това. По тази причина ще бъдат обособени две групи страни, като едната ще бъде около "френско-германския съюз".
Стойчев беше категоричен, че шокът от напускането на Великобритания е полезен, защото през последните 15 години ЕС е спрял своето развитие.
Георги Харизанов от Института за дясна политика, който също участваше в дискусията, коментира, че и сега ЕС се развива на две скорости, визирайки отказа България и Румъния да бъдат включени в Шенген, както и фактът, че част от страните в общността не членуват във валутния съюз.
Експертът очаква на Европейския съвет, който ще се проведе по-късно днес и утре, премиерът на Великобритания да представи ясна визия за напускането на страната на ЕС, а останалите европейски лидери да започнат да обсъждат какво следва.
Социологът Кънчо Стойчев обаче не се съгласи, че в следващите дни ще има ясна програма за напускането на Великобритания, защото няма ясен план сред британските власти в тази насока.
Той беше категоричен, че демократичните правила не допускат провеждането на втори референдум. Според него процесът на излизане на Великобритания от общността е необратим и допълни, че това е последният шанс за промяна на ЕС.
Какво коментираха експертите за Brexit можете да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
преди 9 години нестава, мога да ти дам 46ти ... други нямам,,, а ти се оказа и някво джудже отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И дясна обувка 42 номер , по възможност черна... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години той гледа нещата през своя поглед, така че не му се сърди .. слугата, който работи в макдоналдс си мисли че и другите са като него :):) мише, довечера като се прибирам че хвърля нахапан сандвич в твоята кофа ... да знаеш че е от мен, наплюл съм го зада не го пипат другите клошари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години " Kazvam - kojto kakto si e postelil."Точно тъй ! А сега помисли още малко относно слугинажа...президентски , министерски , държавен като цяло ...хората дето си изкарват хляба чистейки из Европа нямам предвид в определението "слугинаж". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Kakyv sluginaszh be Petrov? Kojto za kakwoto e uchuil ! Znaesh li kolko evropejci si rabotjt kato obsluzhvasht personal....shtot drugo ne sa se nauchili...a kolko bulgari na rykovodni pozicij? Ne kazwam ednite ili drugite che sa poveche ili po malko. Kazvam - kojto kakto si e postelil. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "Георги Харизанов от Института за дясна политика, който също участваше в дискусията, коментира, че и сега ЕС се развива на две скорости, визирайки отказа България и Румъния да бъдат включени в Шенген..."Скоростите са минимум три...ние сме плътно вдясно. Официално или не , с приемане в Шенген или не , ние сме си все в слугинажа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар