Поведението на потребителите в онлайн средите е като извадено от теориите на Зигмунд Фройд. Егото, частта, която знае какво харесваме и не харесваме, се изявява във Faceboоk. В тази социална мрежа представляваме това, което сме в реалния живот. А Суперегото - какви искаме да бъдем, е в Instagram. Алгоритмите следват показателите, които знаят от какво се вълнуваме и увеличават количеството на съдържанието по дадена тема. Такава картина нарисува пред Bloomberg TV Bulgaria Георги Малчев, управляващ директор на Xplora.bg.
Георги Малчев посочва, че ако преди маркетингът е бил предположение какво би се харесало на някого, то днес ключовото на алгоритмите е, че показват нашите интереси. Те знаят колко милисекунди сме се забавили при четене, отваряне и реагиране на дадена новина и от тази информация успяват да напасват модела, по който работят. Facebook има поведенчески модели и формулата на успеха е да показва с емоция теми, свързани с нашите интереси. И затова социалната медия кара мнозина да бъдат зависими, обясни експертът.
За силата на зависимостта гостът допълва, че в Instagram тийнейджърките се депресират, когато се показват само хубави тела и неслучайно по световна статистика 17% от момичетата са обмисляли самоубийства.
„Дигиталният маркетинг 5.0 се базира основно на алгоритми, чрез които по-лесно се проявяват зависимости. Когато дадена платформа се срине за малко ѝ отделяме твърде сериозно внимание“, каза Малчев.
Вижте целия разговор във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
преди 4 години Малчев специалист по маркетинг или по ваксиниране е ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години днес да не е Ден на Алгоритъма? :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар