Той обясни, че според статистическите данни тези „празни“ километри в Европа са средно около 30%, но с дигитализацията на транспортните системи могат да се решат проблеми на логистичния бизнес.
Моллов потвърди, че кризисните ситуации водят до повишаване на цените на горивата, следва завишаване на цените на транспортните услуги, което въздейства стагниращо на бизнеса и това води до поредица от фалити.
„С вдигане на цените на горивата започна много ясно да се засяга темата за електрическите автомобили, за алтернативните горива като водородното. Първо те ще навлязат при доставките в градовете, а международните отсечки ще останат с конвенционалното гориво, но това е бъдещето“, прогнозира Димитър Стефанов, другият съосновател на CargoRadar.
Той потвърди, че освен повишаване цените на горивата, през последните две години се наблюдава и недостиг на шофьори, което също е фактор при ценообразуването, защото заплатите им постоянно растат. „През последните две години имаме 400 хиляди по-малко шофьори в Европа. В тази професия започнаха да навлизат и жени, като в Европа жените шофьори са около 2%. В САЩ процентът е по-голям, като там има практика и цели семейства да се наемат за дълги транспортни курсове“, разказа Стефанов.
Коментирайки как санкциите срещу Русия са повлияли на работата на транспортните фирми Моллов посочи, че сега за извозване на товари от България до Русия и Украйна се ползват разпределителни хъбове, които са позиционирани в Полша и Румъния, откъдето тези стоки биват конвоирани или се използват други вътрешни превозни средства, за да стигнат до крайната точка на доставка.
„Поради отлив на превозвачи от тези дестинации, част от тези превозни средства се пренасочиха към други европейски пазари, разкри Моллов. – Това беше доста шокиращо за част от тези превозвачи, които традиционно през годините са превозвали стоки за Русия и Украйна. За да пренасочат дейността си, костваше редица усилия на собствениците на тези фирми да реорганизират своя бизнес.“
Кои са предизвикателствата пред транспортния бизнес преди „Черния петък“ и предстоящите празници? Как се отразяват процесите на деглобализация на логистичните операции? Как българската платформа CargoRadar свързва спедитори и превозвачи и ще има ли скоро нов български "еднорог"?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” може да гледате тук.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”