IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще може ли частни фирми да "осиновяват" туристически маршрути, за да ги поддържат

До две години ще се дигитализира информацията на планинските маршрути, съобщи Венцислав Венев, председател на Български туристически съюз

21:00 | 17.01.24 г.

Българският туристически съюз разговаря с частни фирми в бранша за възможностите им да "осиновят" дадени маршрути, които ще трябва да обслужват за определен период. Изискванията към тях са да подсигурят средства за поддръжка на маршрутите и евентуално доброволци за поставянето на маркировки и табели. Това съобщи в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Венцислав Венев, председател на Сдружение Български туристически съюз.

Той обясни, че представители на БТС разговарят с частни фирми, който работят с облекла и туристическа екипировка. Венев е убеден, че така ще се помогне за популяризиране на бизнеса, тъй като логата на компаниите ще се поставят на табелите, ще се споменават в социалните мрежи в постове на туристическия съюз.

Целта на БТС е да се дигитализира информацията за маршрутите, за да могат туристите да проверяват – кой маршрут, къде и как е маркиран. Венев се надява до две години този процес да е завършен, но подчерта, че за това не е необходим значителен ресурс, затова в момента се водят разговори със софтуерни компании за изготвянето на приложение.

Той обясни, че през тази година туристическата организация ще започне работа  с партньорски организации и Министерството на туризма по инвентаризация на материалните бази на хижите и актуализация на маркировките на туристическите маршрути.

„Ние започнахме вече тази инвентаризация на някои места в страната, като мобилизирахме основно наши туристически дружества“, посочи Венев.

По думите му, след проверка на трасета и маркировки, ще се направят и калкулации, които БТС ще представи на организации, за да се включат във финансирането при подновяването им. „Процесът на актуализация на маркировките е постоянен, като с приоритет са трите европейски маршрута на територията на страната ни, а след това се насочват към регионалните маршрути“, отбеляза председателят на БТС.

Той подчерта, че в Съюза много разчитат на инициативите на туристическите си дружества, които на този етап са 138, но целта е да се привлекат още, тъй като те се явяват посредници между желанията на БТС и местната администрация и власт.

Венцислав Венев оцени състоянието на планинските маршрути в България на 4 по шестобалната скала и препоръчва туристите да не се ангажират с грижата за маркировката, тъй като често те само създават проблем, защото при маршрутите се прилага специален стандарт за маркиране.

Председателят на БТС е на мнение, че у нас все още се набляга на масовия туризъм, който е завладял българското Черноморие и някой от българските курорти. „България е държава, която на малка територия има голямо разнообразие. Ние трябва да използваме, че имаме уникални места и интересни забележителности на много кратки разстояния, за да правим уникален туризъм – с малки групи, на къси разстояния и с голяма добавена стойност. Този туризъм трябва да рекламираме“, настоява Венев.

Каква е ролята на Българския туристически съюз, след като през миналата година беше признат за организация, която е представителна за планинския туризъм в България, и получи статут на национално представителна организация? Защо планинският туризъм през 2023 г. бе по-слаб от този през 2022 г.? Ще започнат ли туристите масово да се възползват от туристическите услуги, които организациите предлагат – планински водачи и места за пренощуване? Ще има ли програми за алтернативния туризъм?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:43 | 17.01.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още