Водородните технологии навлязоха в света малко по-бързо, докато в България това става по-бавно, защото ние сме малко по-недоверчиви. Но през последните 4-5 години хората започнаха сами да търсят решения за по-голяма ефективност на бизнеса си и на своите операции и търсят въвеждане на водородни технологии. Клиентите вече осъзнават, че технологията не само допринася за намаляване на замърсяването на природата, но и реално води до спестяване на средства. Това каза Ангел Иванов, главен изпълнителен директор на HYDROX SYSTEMS в рамките на специалния мултиплатформен проект „Talk 24: Eco Tech Кръгова икономика“ на Bloomberg TV Bulgaria с модератор Денислав Борисов.
Преди 15 години, когато започнахме да работим в бранша, почти не се откриваше информация в интернет за водород, водородни технологии, зелени технологии и т.н. Днес има изключително много информация и хората започват да свикват с идеята на декарбонизацията и това, което трябва да се случи, каза Иванов. Той подчерта, че водородът е единственото гориво, което няма въглерод в състава си и от тази гледна точка той е най-чистото гориво. От друга страна, той се характеризира по степени на екологичност според начина му на добиване.
"Водородните технологии са приложими както в транспортния сектор, така и в индустрията. В транспорта те са приложими към всички автомобили с двигатели с вътрешно горене. Към тях може да се добави и водород като газ, който обогатява горивната смес, подобрява изгарянето и така увеличава самото КПД на двигателя, който работи с конвенционално гориво. По този начин се увеличава пробегът, като се осигурява средно 20-25% повече пробег, а по този начин се намаляват емисиите".
Отделно от това при дизеловите двигатели, особено при тежко натоварените от индустрията на транспорта, въглеродните частици, които излизат от изгарянето на дизеловото гориво, са с 80% по-малко. Това спестява поддръжка на филтри за твърди частици и удължава живота на двигателите. Средната икономия на разход на гориво при тях е 22%, което е абсолютно доказуемо, обясни събеседникът.
Компании като HYDROX SYSTEMS, които подпомагат зеления приход, са тези, които получават най-лесно финансиране, защото ще го ползват в пълно съответствие с ESG целите, каза от своя страна Михаил Михайлов, ИНВЕСТБАНК, ст. мениджър “Продажби и управление ESG”. “Доскоро хората се учеха какво е ESG. Компаниите търсят все повече информация. Търсят кой да им помогне. Това е много хубаво, защото не се опитват да се борят сами с тези нови теми. Общата идея на всички е да се върви към кръгова икономика и да се дава добавена стойност на клиентите”.
Целият коментар вижте във видеото.
Повече информация за проекта и участниците в него, ще откриете на Investor Media PRO.
Проектът се организира с подкрепата на: „Софийска вода“ АД, част от Веолия, „Аурубис България“ АД, Investbank, Висше училище по телекомуникации и пощи (ВУТП), Kaufland България и Hydrox Systems.
Медийни партньори на мултиплатформения проект са Investor.bg, Bloomberg Businessweek Bg и Dnes.bg.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис