IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Габриела Кръстева: Креативният ефект върху комуникациите е да сме автентични

Как DAO The Agency се превръща в комуникационен хъб, разказва основателят на агенцията

21:30 | 14.07.25 г.

Да се задържи вниманието на клиента е основно предизвикателство пред бизнесите и в основата на това трябва да стои автентичната комуникация. Този съвет даде Габриела Кръстева, основател на DAO The Agency, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

„Тенденциите за комуникация се променят и за клиента става все по-важно да бъде разбран от бизнеса. Социалната отговорност е една от основните дейности в стратегическата комуникация, която се развива с все по-бързи темпове“ посочи тя.

Според нея единственият начин да се постигне автентичност е чрез разказване на истински истории. „Историите са ключови. Компаниите, които знаят това, вече разказват историята на своите служители, на своите клиенти, на своите партньори, на обществото, което ги заобикаля, защото само така могат да изградят доверие към бранда“, отбеляза Кръстева.

Тя подчерта, че се променя бизнес моделът и за пример даде DAO The Agency, която се превръща в комуникационен хъб. „Освен че подготвяме стратегията за нашите клиенти, събираме и екипите, които ще я изпълнят. Нашият екип е съставен от партньори, не от служители, каквато е традиционната структура. В тази мрежа са: създатели на съдържание, на лични брандове, кризисни комуникатори, създатели на видео съдържание, хора, които управляват реклами в социалните мрежи, и всякакви други нишови специалисти“, обясни основателят на DAO The Agency.

По думите на Кръстева изкуственият интелект навлиза и в комуникациите на бизнеса с клиентите, но тя препоръчва да не му се доверяваме напълно, въпреки че технологията спестява много време от рутинни задачи. „Хората все пак трябва да проверяват крайния продукт от работата на AI системите, а и все още не може да се очаква AI наистина да прави иновации и да замести креативния елемент на хората“, категорична е тя.

Съветът ѝ е, със своя човешки разум и емоционална интелигентност, да предизвикаме и измислим следващото решение след като поискаме от изкуствения интелект точните въпроси, които трябва да си зададем. PR експертът подчерта, че само така работи креативността в компаниите.

„Няма опасност AI да измести комуникационните агенции, като на българския пазар те продължават да растат и да бъдат търсени от клиенти, създават се нови агенции, както и нишови такива“, добави тя.

Къде е границата между очакванията и реалните възможности на изкуствения интелект? Какви са предизвикателствата пред компаниите в AI трансформацията? Колко важна е вътрешната комуникация за компаниите може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:30 | 14.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още