Ангел Николов и Мартин Хаджистойков пристигат за интервюто с електромобил от малък клас. Той изминава около 80 километра с едно зареждане при нормално шофиране. За сравнение – високият клас електромобили изминава по 450 километра, а пробегът на средния клас електромобил достига около 150 километра с едно зареждане. Именно това са най-търсените електромобили в световен мащаб.
Все пак тенденцията за търсене може да се затвърди до 2-3 години, тъй като пазарът е нов и потребителите се ориентират. Пазарът на електромобили у нас още е слаб. До момента в страната са регистрирани около 500 електромобила, а през есента се очаква да бъдат внесени още бройки.
Раздвижва се пазарът и на електромобили втора употреба, което кара Мартин и Ангел да прогнозират, че до края на годината електромобилите в България ще се удвоят. Те са категорични, че новите цени на електроенергията не оказват негативно влияние върху клиентите.
„Специално за битовото зареждане на електромобили няма никакво значение. Дори едно минимално понижение задържа изключително евтината възможност за шофиране на електромобил. Така че, това не влияе директно сега върху собствениците на електромобили”, казва Мартин Хаджистойков, управител на Сдружение електромобили.
„Най-много засегнати ще бъдат малкия и средния бизнес, където увеличението е от порядъка на 15%, която идва от добавката. За съжаление те са фирмите, които най-прогресивно мислят за начин за спестяване чрез електромобилност“, прогнозира Ангел Николов, който е- председател на Българска асоциация Електрически превозни средства.
В страната има около 30 станции за зареждане на електромобили. До лятото на 2016 година ще има станции и на магистралите, за да може без излишно напрежение да се стигне до морето.
„12 лв. е зареждането на публични зарядни станции, които се оперират от търговско дружество в България, предимно на територията на София. Но повечето бизнеси, които инвестират в електромобилност – те практикуват зареждане през нощта в собствени зарядни станции в гаражите си обикновено. Оперират през деня, а през нощта в рамките на 6-8 часа възстановяват батерията до 100%“, обяснява Николов.
Той предвижда, че до 2020 година заедно с хибридите електромобилите в България ще достигнат 20 хиляди. За целта обаче трябва да има допълнителна подкрепа за ползвателите на електромобили – освен да ползват безплатно зоните за паркиране, да имат и данъчни облекчения. Дали това ще се случи в бъдеще предстои да разберем. Сигурно е едно – бъдещето вече е дошло с електромобила.
Още видеа гледайте на сайта на ТВ Bulgaria On Air


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време