Вече пета година българските рибари не могат да ловят черноморска акула, въпреки че законът и европейското право го позволяват, твърди пред БНР председателят на сдружение „Черноморски изгрев“ Емил Милев.
Той разказва, че румънските гранични власти възпрепятстват достъпа на рибарите до водите, богати на акула и калкан, независимо че след присъединяването на България към ЕС те имат право на свободен достъп.
Емил Милев коментира, че проблемът между България и Румъния не може да бъде изчистен вече девета година.
Той припомня, че през 2011 г. в Румъния беше задържан рибарят Христо Спасов, а корабът му престоя година в северната ни съседка, докато се водеха съдебни дела.
Румънски граничен катер патрулира извън установената зона от 12 мили от брега и „респектира“, а българските рибари биват проверявани постоянно, сподели още Емил Милев. „Спират ни, проверяват документи, хората са притеснени“, казва той.
„Изненадан съм от тези действия. В европейското право много ясно и категорично е казано, че всички кораби на ЕС имат равен достъп до водите на ЕС. Единствено държава членка може да ограничи риболовните дейности до 12 мили от брега“, казва Димитър Вълков, директор на дирекция "Управление на рибарството" в Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури (ИАРА).
„Румънските власти, както и ние, контролираме опазването на ресурса. Ако нашите рибари имат валидни документи за риболов, не би трябвало да се притесняват от някакви последващи действия“, смята той.
По думите му румънските власти, които следят риболова, прехвърлят отговорността към румънската Гранична полиция.
Очаква се проблемът да бъде обсъден на среща на рибарските агенции на България и Румъния.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин