Корабособственикът на Vera SU умишлено не предприема адекватни действия по спасяването на кораба и неговия товар и го води към затопяване, с идеята да получи сумите от застраховката. Това каза днес във Варна министърът на транспорта Христо Алексиев. Той се срещна с представители на салвидж компания (специализирана по спасяване – бел. р.), застрахователя на кораба и застрахователя на товара, информира пресцентърът на транспортното министерство.
От салвидж компанията са обяснили, че имат готовност и гарантират бързото разрешаване на ситуацията, но до момента не са получили възлагане на операция от страна на корабособственика.
Компаниите „Смит салвидж“ и „Мултрашип“ са сред най-добрите оператори в света по спасяването на кораби, с много висок репутационен рейтинг. Според тях съвкупността от фактори – липсата на адекватни действия от страна на корабособственика и лошите атмосферни условия, могат да отложат акцията.
Христо Алексиев ги е информирал за евакуацията на екипажа и източването на горивото и смазочните материали, с което рискът от разлив в Черно море е ограничен.
В момента се предприемат действия за безопасно разтоварване на карбамида.
Пред застрахователите той е поставил въпроса за пълното възстановяване на разходите, направени от българската държава до момента и бъдещите такива.
Застрахователите на товара са споделили притеснението си от разнопосочните сигнали на корабособственика. Според Алексиев това може да се интерпретира като изкуствено забавяне на спасяването с цел приходи от застраховка.
Утре специалисите ще огледат кораба и ще предложат по-нататъшните стъпки по спасителната акция. След огледа ще започне извозване на останалите опасни материали – остатъчното гориво и акумулатори.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 4 години Няма ли начин държавата да ги съди? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години България пък цели да качи наш екипаж на кораба. Така той става собственост на българската държава. Същите ориенталски мyрафети, като туркият собственик. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не съм застраховател или юрист, но това не е ли измама? Как собственика, ще докаже, че нарочно не са забили съда там? отговор Сигнализирай за неуместен коментар