Финансирането на училищата засилва сегрегацията
в. Сега
Допълнителните средства, които от т.г. училищата получават за работа с деца от уязвимите групи, могат да доведат до бетониране на сегрегацията в образованието. За тази опасност сигнализира Центърът за междуетнически диалог "Амалипе". От организацията са направили преглед на новия вид финансиране за школата от 2018 г., очертавайки рисковете пред него, ако моделът не се промени поне частично догодина. Т.г. за първи път МОН разпредели 25 млн. лв. между училищата специално за подкрепа на децата от уязвимите групи, като средствата могат да се ползват за заплати за учителите, наемане на медиатори, допълнително обучение по български и др.
Бизнесът и държавата ще изпращат аташета зад граница
в. Монитор
Икономическото министерство и Българската търговско промишлена палата (БТПП) ще си партнират на принципа на публично-частното партньорство при изпращане на търговски аташета на България зад граница. За това се договориха заместник-министърът на икономиката Александър Манолев и председателят на палатата Цветан Симеонов.
Двамата се обединиха около мнението, че в редица страни и региони има неизползван търговски и инвестиционен потенциал поради липса или недостатъчен ресурс на Службите по търговско-икономически въпроси, спрямо големината на съответния пазар.
Само половината от житото става за хляб
в. Монитор
Само половината от пшеницата у нас е с добри хлебопекарни качества. Това съобщи за „Монитор“ земеделският министър Румен Порожанов. „Дъждовете в последните 3-4 седмици влошиха качеството на зърното. През миналата година 82% от прибраното зърно бе с добри хлебопекарни качества. За тази очакваме делът да е много по-нисък - 53 на сто", добави той.
Пътувания - само до размера на застраховката на туроператора
в. Стандарт
Туристическите оператори у нас няма да могат да предлагат екскурзии, чиято стойност надхвърля размера на застрахователната им полица. Такава промяна в законодателството ще предложи Министерството на туризма след като круизно пътуване на българи в Канада се провали, а хората бяха принудени да платят част от нощувките и връщането си в България без да са обезщетени до този момент.
Забраняват на пенсионните фондове да се рекламират с “най” и “лидер на пазара”
в. 24 часа
Комисията за финансов надзор забранява на пенсионните фондове за допълнително пенсионно осигуряване при свое представяне или рекламиране да се самооценяват, както и да използват изрази като “най-голям”, “най-добър”, “лидер на пазара”. Финансовият регулатор няма да разрешава на фондовете и да привличат клиенти с обещания за бъдеща доходност от инвестиции. Това е записано в проект на наредба за изискванията към писмени, информационни и рекламни материали на фондовете. Изрично е посочено, че те трябва да се спазват и на сайтовете им.
Фондовете трябва да поднасят информацията на български език, да не използват неразбираеми термини, както и да не рекламират продукти, които не продават в момента. Те не трябва да прикриват съществени факти или обстоятелства или да поднасят двусмислена информация. При съобщаване на резултати от дейността им, трябва задължително да предупреждават, че те са за момента и нямат връзка с бъдещи резултати. Ако използват количествени показатели, трябва задължително да посочат периода, за който се отнасят, както и да препращат към източника на тази информация.