„Метро Кеш & Кери” ЕООД, „Билла България” ЕООД, „Кауфланд България” ЕООД, „Пикадили” АД, „Максима България” ЕООД и „Хит хипермаркет” ЕООД попаднаха във фокуса на вниманието на антимонополните органи, които започват разследване на дейността на търговските вериги, става ясно от съобщение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Производството срещу компаниите е образувано по повод постъпили сигнали от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), както и въз основа на собствени анализи на КЗК, относно наличието на забранени вертикални споразумения и антиконкурентни практики, налагани от големите търговски вериги спрямо доставчиците на храни и бързооборотни стоки.
Посочените от КРИБ търговски практики са констатирани в редица документи на институциите на ЕС. В тях Европейската комисия и държавите членки се задължават да предприемат конкретни мерки за идентифициране и коригиране на всички видове потенциални антиконкурентни практики, които водят до изкривяване на пазара и неравномерно разпределяне на маржа, по веригата производство - предлагане на хранителни стоки на дребно. Подобни практики, които нарушават конкуренцията и изкривяват пазара са във вреда и на потребителите, казват от комисията.
Засега не е ясно колко време ще продължи проучването. От КЗК обясниха, че срок не може да бъде поставен, тъй като периодът зависи от редица фактори, като сложността на случая, броя на ответниците, степента на сътрудничество от тяхна страна и пълното гарантиране правото им на защита.
В окончателното решение по случая КЗК може да установи нарушение и да наложи санкция, както и да постанови прекратяване на нарушението. При установяване на антиконкурентни практики КЗК също може да постанови решение за поемане на задължения от страна на търговските вериги за преустановяването им.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?