Ръководителят на най-големия доставчик на автомобилни части в Европа Bosch призова европейските правителства да отделят повече време за подобряване на конкурентоспособността на ЕС вместо да се съсредоточават върху рисковете, пред които компаниите са изправени, правейки бизнес в Китай, пише Financial Times.
Призивът от Щефан Хартунг, който е начело на Bosch от миналата година, беше отправен в момент, когато европейските столици стават все по-притеснени заради експозицията на компаниите от региона към Китай на фона на влошаването на отношенията на суперсилата със Запада.
По-рано този месец Германия предупреди компаниите си да намалят зависимостта си от Пекин, след като прие първата си стратегия за Китай, и подчерта, че правителството няма да плати сметката, ако те станат жертва на нарастващия геополитически риск.
В отговор на въпрос за намаляването на риска от Китай Хартунг заяви: „Какво правим за единния пазар в Европа? Това в последно време не се обсъжда много“.
Правителствата трябва да се стремят към подобрения на единния пазар, „ако ние, като европейци, искаме да бъдем конкурентоспособни“, каза Хартунг в интервю в централата на германската компания в Щутгарт.
Той посочи бюрокрацията, пред която са изправени компаниите в 27-те страни членки на ЕС. „В много области откриваме бариери между страните и отношения на внос-износ, които… понякога всъщност са по-лоши, отколкото когато правим бизнес извън Европа“, допълни Хартунг.
Частната компания Bosch е сред най-големите работодатели в ЕС и миналата година е постигнала около половината от приходите си от продажби на стойност 88,2 млрд. евро извън Европа. Наред с бизнеса с доставки на автомобилни части, най-големия и основен двигател на печалбите му, Bosch произвежда и редица други продукти, включително домакински уреди.
Според Хартунг намаляването на риск не е добър термин, защото звучи много лесно и допълни, че „не можеш да намалиш риска, като се изолираш“.
Но той каза още, че вниманието по темата поне означава, че политици в Европа обмислят по-широкия въпрос за това „какви в действителност са интересите на компаниите ни“.
Докато светът се насочва към електромобили, европейската автомобилна индустрия се опитва да е в крак с глобалната надпревара, в която Китай е голям играч.
Миналата година Bosch съобщи, че ще задели 2 млрд. евро в повторно обучение на своите над 400 хил. служители, за да ги подготви по-добре за прехода към ерата на електромобилите. По-рано този месец Bosch обяви планове да инвестира 2,5 млрд. евро във водородна технология.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР