Германският доставчик на автомобилни части Robert Bosch планира да инвестира повече от 3 млрд. долара в своя разрастващ се бизнес с полупроводници до 2026 г. в опит да прекрати зависимостта си по отношение на външни доставчици, съобщава Automotive News Europe.
Инвестицията ще подкрепи снабдяването с чипове в индустрията, като се очаква Bosch да добави технологични тестови центрове, където освен всичко друго ще се изпробват нови технологии. Компанията планира да изгради и производствен капацитет в Германия.
През последните 18 месеца недостигът на чипове успя да изтрие около 13 млн. превозни средства от общото производство на автомобили, според изчисления на AutoForecast Solutions.
Има и една лоша новина за автомобилните концерни относно инвестицията на Bosch – не всички пари ще отидат за части, свързани с тази индустрия.
Bosch, най-големият доставчик на авточасти в света по пазарен дял, разполага с широко глобално портфолио от електрически компоненти и уреди, вариращи от кафемашини и тостери до системи за домашна сигурност, електроинструменти, продукти за видеонаблюдение и климатични инсталации – в допълнение към 49,14 млрд. долара приходи от продажби на все по-сложни части за автомобили за миналата година.
„Микроелектрониката е бъдещето и е жизненоважна за успеха на всички области на бизнеса на Bosch“, изтъква председателят на концерна Щефан Хартунг. „Ние държим ключа към утрешната мобилност“, подчертава той.
Доставчикът иска да реши проблемите не само за своя бизнес, но и да помогне на компаниите в Европа да се справят с дефицита на полупроводници, който помрачава индустрията вече повече над година.
Инвестицията ще бъде реализирана в отговор на т. нар. „Европейския закон за чипове“, който трябва да подкрепи компаниите да постигнат самодостатъчност по отношение на доставките на тези жизненоважни компоненти.
Европейските политически лидери се надяват да удвоят дяла на Европа от световното производство на полупроводници от 10% в момента до 20 на сто до края на десетилетието.
„Европа може и трябва да се възползва от собствените си силни страни в полупроводниковата индустрия“, посочва Хартунг, добавяйки: „Повече от всякога целта трябва да бъде производството на чипове за специфичните нужди на европейската индустрия“.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц