Австралия ще настоява темата за митата върху вноса на вина да бъде обект на отделни преговори с Китай, а не част от пакет, съобщава Ройтерс. От 2021 година Пекин ограничава покупките на австралийски вина, заедно с много други австралийски стоки.
През август обаче бяха премахнати митата върху вноса на австралийски ечемик и това носи надежда, че макар и бавно, Австралия ще се пребори за премахване на режима и за други селскостопански стоки. През изминалата седмица Пекин предложи вината да влязат в един пакет заедно с митата, които налага Австралия върху вноса на вятърни турбини, продукти от неръждаема стомана и части за жп индустрията.
Министърът на земеделието на Австралия Мъри Уат обаче коментира, че въпросите са различни и иска темата за виното да бъде обсъждана по подобие на спора по отношение на ечемика. "Ще продължим делото си в Световната търговска организация (СТО) по отношение на виното и ще продължим да се защитаваме по отношение на делото, отнасящо се за стоманата", допълни още той в интервю за австралийската Broadcasting Corp.
Преди пандемията от коронавируса Австралия беше най-големият вносител на вина на китайския пазар. Износът в периода януари 2019 година - януари 2020 година се изчисляваше на 1,2 млрд. австралийски долара (770 млн. щатски долара). В първото полугодие на 2023 година австрилийските производители на вина са изнесли стоки за едва 8,1 млн. австралийски долара в Китай.
Ройтерс припомня, че отношенията между двете страни започнаха да се влошават, когато през 2020 година Австралия поиска разследване на произхода на Covid-19.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Три урока, които Китай научи от САЩ
Мехмед Дикме: Предстои сблъсък между Пеевски и Борисов
Разбиха испанска престъпна група, превозвала хашиш с хеликоптери
Доц. Йосиф Аврамов: Банкерите трябва да стоят далеч от политиката
Росен Петров: Нашата обща памет ни превръща в българи