Заради западните санкции се появи още едно затруднение пред търговията между Китай и Русия, пише "Известия", позовавайки се на свои източници.
Този път става въпрос за логистиката - китайският бизнес се страхува от "руска следа" и иска да доставя своите продукти през трети страни.
След въвеждането на вторични санкции от страна на САЩ търговията между двете страни се усложни заради забавени плащания след по-задълбочените проверки дали сделките не попадат под ударите на санкциите. Обикновено трансакциите минават през малки регионални китайски банки. От средата на юли обаче китайски компании, основно доставчици на електроника, са поискали доставките да минават през трети страни.
Такава дестинация е Иран, разказват представители на редица руски компании пред "Известия". Според тях има и други пътища, които обаче не са тествани и е необходимо време за формирането им. В Русия са уверени, че ще се справят и с това предизвикателство, търсейки помощ от приятелски страни, но признават, че ще има ръст на цената на стоките, защото се добавя и комисионата за посредника.
Реално каналите през приятелски страни бяха разработени още през 2022 година, казва Павел Кузнецов, зам.-директор на Института за Китай и съвременна Азия към Руската академия на науките. Той цитира същественото увеличение на вноса от Киргизстан и Казахстан, както и някои държави от Близкия изток и Турция. Според него може да се говори и за фиктивен внос през трети страни и стоките реално никога да не преминат през тези коридори.
Проблемите с разплащанията и доставките от Китай стават стратегически за руската икономика. Страната е основен търговски партньор на Москва след началото на войната в Украйна. Затова и анализаторите препоръчват намиране на алтернативи, включително и криптовалути. Според коментар на централната банка обаче изграждането на тази нова структура на плащанията ще отнеме години.
Преди седмица се появиха данни, че Москва и Пекин възраждат бартерните размени помежду си, за да решат проблемите с разплащанията на стоките.


И "Шеврон" се прицели в "Лукойл"
Без ток във Варна на 18 ноември 2025
Украйна опитала да ликвидира Сергей Шойгу
Времето във Варна на 18 ноември 2025
Честваме паметта на светите мъченици Платон, Роман и Варул
Ще бъде ли AI икономически нетен положителен фактор? Вероятно не
Санкциите спъват арктическия маршрут за руския петрол до Китай
Страх обзема търговците на биткойн, залагащи на свободно падане до $80 000
Следете за това токсично трио преди следващия финансов срив
Пазарният срив се засилва, помитайки всичко - от технологии до крипто и злато
Край на една ера - nоследният Ford Focus слезе от конвейера
Toyota с радикален ход – ще подменя моделите си на 9 години
Китайски SUV спечели 4 от най-престижните награди за дизайн
BMW пуска юбилейно издание на 3-Series
Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV
Филмът на Стефан Командарев Made in EU с награда във Франция
Папата осъди политическото бездействие към климатичните промени
Откриха труп на мъж в село Щръклево, изяден от животни
Съветът за сигурност на ООН прие резолюция в подкрепа на плана на Тръмп за Газа
Полша: Взривът на жп линията към Украйна е саботаж
преди 1 година До: stonasto Зелка, ти ли си пак бре? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Кисимов Тиква007....Ти ли си,бре??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Организират се доставки и през КНДР. В Китай има специализирани банки за търговски операции с Русия. Нито една тяхна банка официално не е блокирала разплащанията. Провеждат регулярни учения с Русия покрай Аляска и чакат САЩ да сгафят за да си я поделят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар