Фабричните поръчки в Германия са намалели през август, сочат нови данни, цитирани от Bloomberg. Това е пореден знак за сериозни проблеми в промишлеността, в която най-голямата икономика в Европа не успява да постигне дългоочакваното възстановяване.
Търсенето е намаляло с 5,8% спрямо юли след два последователни месеца на увеличение. Това е най-големият спад от януари насам и е далеч по-лош резултат от очакванията на всички 17 икономисти, участвали в проучване на Bloomberg преди това.
Фабричните поръчки в Германия спадат най-много от януари насам. Изображение: Bloomberg
Мрачният доклад поставя началото на ключова за Германия седмица, през която ще бъдат представени данни за индустриалното производство, както и последните икономически прогнози на правителството на канцлера Олаф Шолц.
Тъй като икономиката на страната все още опитва да се отърси от последиците от сътресението в доставките на газ след нахлуването на Русия в Украйна, а Volkswagen AG предупреждава за затваряне на заводи, германските власти са напът да изоставят надеждата за постигане на годишен растеж през 2024 г.
Намаляващите поръчки сочат към по-нататъшна слабост в момент, когато икономиката може би дори е в рецесия. Миналия месец Германската централна банка отбеляза, че брутният вътрешен продукт може да е спаднал или да сочи стагнация през третото тримесечие след лек спад през периода от април до юни.
Индикаторите за настроенията сочат, че действително предстоят нови проблеми. Показателят за очакванията на института Ifo, изготвен въз основа на проучване сред бизнеса, се понижи през септември до 86,3 пункта, което е най-ниската стойност от февруари насам. Отделно от това, индексите, съставени от отговорите на мениджърите по поръчките, сигнализират за продължаващо общо свиване на частния сектор през месеца.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
преди 1 година Да не забравяме че Германия е основният и най голям търговски партньор на България. Когато те кихнат ние се разболяваме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Виновен е Жужо, че им сравгащите. Сега да плаща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година *Това е пореден знак за сериозни проблеми в промишлеността, в която най-голямата икономика в Европа не успява да постигне дългоочакваното възстановяване.* - Или *Надай съ Тудору да съ върни тьейку ти*. От какво да дойде възстановяването - от възстановените доставки на евтин природен газ, на който беше разчетен целият енергиен преход, на възобновяване на вноса на евтини руски суровини, на възстановените пазари на германски стоки и услуги в Русия, или на предстоящото им закриване и в Китай? отговор Сигнализирай за неуместен коментар