Активността в сектора на услугите в Китай неочаквано се ускорява през юли до най-бързия си темп от над година, съобщава Bloomberg, цитирайки проучване, което сигнализира за устойчивост в сектора през летния туристически сезон.
Индексът на мениджърите по поръчките (PMI) в сектора на услугите на S&P China се повишава до 52,6 пункта от 50,6 пункта през юни, отбелязвайки най-големия си ръст от май 2024 г. насам. Резултатът засенчва оценката на анкетирани от Bloomberg анализатори за 50,4 пункта.
Лятото обикновено е пиков сезон за услуги като туризъм, транспорт и развлечения. Анкетата показва, че увеличените пътувания и по-стабилната търговска среда осигуряват най-бързото увеличение на поръчките за износ от февруари насам.
„По-добрите условия при търсенето подкрепиха последния ръст в активността и това включва по-конкретно по-силно външно търсене“, посочва Дзинги Пан, заместник-директор на отдела по икономика в S&P.
Фирмите в сферата на услугите също увеличават работната си сила с най-бързите си темпове от юли миналата година, след като съкратиха служители през юни, показва проучването. Оптимизмът сред компаниите достига пик за последните четири месеца, като бизнесът повишава цените за първи път от шест месеца.
Активността в сектора на услугите в Китай отчита най-големия си ръст от над година. Графика: Bloomberg
Въпреки тези подобрения остава неясно дали колебливото потребителско доверие в Китай ще започне да се възстановява устойчиво. Проучване на централната банка на страната разкри, че доверието на жителите относно пазара на труда е спаднало през второто тримесечие до най-ниското си ниво в историята на статистиката.
Резултатите от последното проучване контрастират с тези на официалния индекс PMI, който показва отслабване на активността в сектора на услугите през юли, като индикаторът пада до 50 пункта от 50,1 пункта преди месец.
Въпреки че секторите на транспорта, пощенските услуги и културните развлечения се разширяват бързо през месеца, недвижимите имоти и други потребителски услуги се свиват, съобщава Националното статистическо бюро.
Проучванията обхващат различни размери на извадките, местоположенията и видовете бизнес, като докладът на S&P се фокусира върху малките и средни фирми в недържавния сектор. Анкетата обхваща 650 компании в сектора на услугите, докато държавното проучване се простира върху 4300 компании в непроизводствения сектор.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна