Автономната администрация на Панамския канал (APC) отхвърли твърдението на Държавния департамент на САЩ, че кораби на американското правителство ще могат да преминават канала, без да плащат такси, предава Ройтерс. Това вероятно ще засили напрежението, след като президентът Доналд Тръмп заплаши да си върне контрола върху канала.
Администрацията на канала, която е автономна служба, наблюдавана от панамското правителство, съобщи, че не е правила промени в таксите или в правата за преминаване на канала и допълни, че изявлението ѝ е пряк отговор на твърдението на САЩ.
Държавният департамент на САЩ съобщи по-рано днес, че панамското правителство е приело вече да не начислява такси за преминаване на кораби на американското правителство в ход, който би спестил на САЩ милиони долари на година.
„С пълна отговорност Автономната администрация на Панамския канал, както е посочвала, е готова да установи диалог със съответните представители на САЩ относно преминаването на военни кораби от споменатата страна“, отговори администрацията на канала.
Панама е във фокуса на вниманието на администрацията на Тръмп, след като президентът обвини централноамериканската страна, че начислява прекомерни такси за използването на търговския коридор, който е един от най-натоварените в света.
„Ако принципите – морални и правни, на този великодушен жест на подаряване не бъдат спазвани, тогава ще поискаме Панамският канал да ни бъде върнат изцяло и без въпроси“, заяви Тръмп миналия месец.
Освен това той многократно заяви, че Панама е отстъпила контрола върху канала на Китай, което Панама и Китай отричат.
Американският държавен секретар Марко Рубио се срещна с панамския президент Хосе Раул Молино по-рано тази седмица като част от обиколка в Централна Америка, като Мулино обеща да оттегли страната си от инициативата на Китай „Един пояс, един път“.
Освен това той многократно отхвърли заплахата на Тръмп, че САЩ ще си върнат контрола върху канала, който страната построи в по-голямата му част и го администрира в продължение на десетилетия.
Но САЩ и Панама подписаха две споразумения през 1977 г., които откриха пътя за връщането на канала под пълен панамски контрол. САЩ го предадоха окончателно през 1999 г. след период на съвместно администриране.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим