Поне 19 танкера с петрол чакат разрешение да преминат през Босфора и Дарданелите, пише Financial Times, позовавайки се на корабни брокери и сателитни изображения. Причината за това задръстване е ново изискване за застраховките, въведено от турските власти, споделят източници на изданието.
От турското Министерство на транспорта обаче отказват коментар на информацията.
От 5 декември страните от ЕС, Г-7 и Австралия въведоха таван на цената на руския петрол. Механизмът не позволява на корабособственици, застрахователи и финансови институции да предоставят услуги за превоз на суровината, чиято цена е над 60 долара за барел. Босфора и Дарданелите са двете възможности на руския петрол да напусне Черно море и да се отправи към световните петролни пазари.
Според FT първият танкер на опашката е пристигнал още на 29 ноември, тоест преди влизането в сила на ограниченията, и чака вече седмица, за да бъдат обработени документите му.
Повечето от танкерите превозват петрол от Казахстан, който не попада под режима на санкциите, но турските власти очакват и от тях писма от корабособствениците, че имат застраховка. Според представители на застрахователните компании турските власти в момента изискват много повече информация за товарите и документите, отколкото е нормалната практика.
Източник на FT заявява, че толкова стриктно се проверяват единствено товари, застраховани от западни компании, не и тези с полици от руски застрахователи.
Изданието посочва още, че задръстването е първият сигнал, че таванът за цената на руския петрол може да има отражение върху световните пазари. В момента цената на суровината действително се повишава, но в рамките на под 1%. Американският сорт лек суров петрол WTI се търгува за малко под 78 долара за барел в сутрешната търговия, а европейският Брент достига цена от малко над 83 долара за барел.
Русия се опитва да избегне санкцията, осигурявайки си танкери от т.нар. "флотилия в сянка", коментира преди ден The Wall Street Journal. По данни на изданието много от корабите, които доскоро се занимаваха с превоза на петрол от Иран и Венецуела, които са под санкции, сега се насочват към руските петролни терминали.
Освен това се очаква и руският президент Владимир Путин да подпише указ, забраняващ търговията с петрол със страни, които налагат таван на цената. В Кремъл от месеци предупреждават за тази реакция, но досега самият нормативен акт не е факт. Говорителят на Путин Дмитрий Песков коментира , че в момента точните параметри на механизма се анализират внимателно.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
преди 2 години До: zelka00: А, на мен всичко ми е ясно. Не стана ясно от начина на поднасяне на информацията в статията, защо едни танкери чакат от 28.11. и май ще чакат още дълго, а други минават през Босфора без никакви проблеми. Да, някак странно се получава, че танкерите на наказаните вървят, а тези на наказващите чакат пролетната миграция на пелагичните морски видове. Но ти прекрасно всичко си обяснил. Имаш благодарността на любознателната част от публиката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: Tikva007 не, не ми е това работата. Нали ти казах кво работя, не съм плъъв като теб да се крия .. разбира се че е с отвръщение, как се четът чисти лъжи? С възхищение ли искаш да ти четем глууупстите? .. ае бъди малко по сериозен! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: khao: Та да кажем така: четете ги с отвращение, но по задължение. Нали това ви е работата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: khao: Не знам дали забеляза, че вчера направих бърза инвентаризация на пишещите тук и резултатът ми е поразително близък до твоя! Аз преброих общо 10 постоянно пищещи тук и още 4-5, които се изявяват по-рядко. Тези, които постоянно ме четат и коментират, както и ти отбеляза, са платените троллове - ти, Дърдорино, Пурко - Императорът за един ден, скъсаният каскет и евлоги. Тези, които ви опонират, заедно с мен са също 4-5 абонати, но ние не сме екип в един офис като вас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: Tikva007 абе това вече ми го каза един път и тогава го преместих пак!... измисли нещо ново, да те ееааа в тъъъпанарина, като няма какво да каже, започва с есетата! :D:D:D да, виждам тъпанарррр (като теб), затапвам го (както всички други правят с теб!)... и това не е рефлекс! ... и бъди сериозен, четем те само за забавление... кой нормален ще ти чете глупоститееее? само платените *** и още 2-3 пенсионери са в агитката ти на читатели! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: khao: Вече нямам съмнение, че цялото ти участие тук е на нивото на придобити рефлекси, или казано по-разбираемо за публиката - *Кучето на Павлов*. Имаш ясно изразени компоненти като безусловен стимул (мой коментар), последван от безусловен отговор (жлъчоотделяне в писмена форма). В коментар #3 ясно се вижда, че нито си прочел статията, нито моите коментари, но си излял жлъчка в абсолютно неразбираем и без връзка с темата отговор на нещо, което не е ясно какво е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: Tikva007 че вие нападнахте украйна с измислен предлог, сега това стана проблем... аме не може само когато ти изнася... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години *Източник на FT заявява, че толкова стриктно се проверяват единствено товари, застраховани от западни компании, не и тези с полици от руски застрахователи.* Само някой любител на теориите за конспирациите да не започне да търси някакъв коварен заговор на азиатски диктатори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Много интересна ситуация. От 19 танкера 17 са по сделки с дестинация ЕС, които са натоварени и застраховани преди 28.11., когато внезапно Турция спира да пуска през Босфора танкери с руски нефт под някакъв измислен предлог. Държи ги до вчера, когато застраховките им в европейски компании вече са незаконни, а от днес вече не ги пуска поради липса на валидна застраховка. В същото време Анкара е лицензирала руски застрахователи и от вчера през Босфора минават танкери с руски застраховки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар