Два руски танкера клас "Волгонефт", натоварени с мазут, са претърпели крушение в Керченския пролив в близост до Крим, съобщава руското Министерство на извънредните ситуации. Според ТАСС причината е лошото време. Силните вълни са разцепили корпуса на единия танкер , който пренася 4,3 хил. тона мазут. В момента той се излива във водите на Азовско море.
Властите са успели да спасят 12 души от екипажа на танкера, има и един загинал моряк.
Според данни от морската администрация на Русия танкерът "Волгонефт 212" е произведен през 1969 година. Основното му пристанище е Санкт Петербург, а собственикът е компанията "Кама Шиппинг".
Малко по-късно беше съобщено и за същата авария с втори танкер от същия клас, който обаче е успял да стигне до брега. "Волгонефт 239" е произведен през 1973 година и основното му пристанище е Астрахан. Собственост е на руската компания "Волгатранснефт".
"Волгонефт" е един от най-масовите класове петролни танкери, които се използват от руските компании. През 90-те години те са преработени, за да могат да плават и през реки, и през морето.
В последните две години заради санкциите на Запада Русия е принудена да разчита на стари кораби и танкери, включително и някои, които бяха предназначени за скрап. Еколози отдавна предупреждават за възможни тежки щети за околната среда, защото често тези кораби, освен че са стари, извършват опасни операции в морето - пътуват без включени транспондери, за да не бъдат проследени крайните им дестинации, или претоварват петрол в открити води.
Заради наложените санкции част от тези кораби няма и застраховки, което означава, че в момента не е ясно дали ще има кой да покрие щетите и операция по почистване на изтеклия мазут.
Страните от Европейския съюз (ЕС) в понеделник (16 декември) ще дискутират санкции срещу "тъмната флотилия" на Русия.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
преди 11 месеца Май едни *** им помогнаха малко, а? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Умора на метала се нарича. Този е надживял времето си над 20г. Един танкер за петрол живота му е 20г, максимум 30г. Това постоянно усукване и огъване, дето му се случва по моретата, попилява стоманените греди и листове и ги прави крехки. Затова ги бракуват нормалните хора, претопяват и правят нови. Ам блатните са решили да надхитрят материалознанието. Те първа ще сме свидетели на още такива катастрофи. И със самальоти тоже, те също се огъват и усукват горе по небесата ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: khao лааайноморие е цезурирана дума от медията на тииимммаджите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца добре че влезнахме в шенген и вече я няма и последната причина да ходим на ***, вече замърсено и с руски петрол... нека там се къпят бедните ***... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Пише се "скрап", приятели. отговор Сигнализирай за неуместен коментар