Пандемията промени фокуса на туристическата индустрия в глобален план. Интересът се насочи в посока здравни дестинации и здравен туризъм, както в България, така и по света. Това споделиха проф. д-р Мариана Янева, ръководител на Катедра „Икономика на туризма“ в УНСС, и проф. д-р Еленита Великова, преподавател в Катедра „Икономика на туризма“ в УНСС, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Според гостите здравето и превенцията са изключително важни в динамичната среда, в която живеем, и туризмът, свързан с това, отдавна трябваше да бъде фокус в България.
„Летният морски туризъм, който е най-атрактивен за 50% от населението като потенциален потребител, вече отстъпва на по-заден план, като водещи стават целогодишните форми на туризъм и четирисезонността“, каза Янева. Тя сподели добри примери на курорти у нас, които успешно се възползват от новата тенденция на засилено търсене в областта на балнеолечението.
Здравният туризъм е по-доходоносен, заетостта е на четири- и петзвездни хотели, носи по-добри приходи, а освен това е целогодишен, като България се ориентира добре в новите посоки, които пандемията е наложила в областта на туризма, изтъкнаха гостите в предаването.
Благодарение на възможностите, които предлага здравният туризъм, имаме шанс да развием в България концепция, която да осигурява целогодишни видове туризъм, като по този начин ще се елиминират част от лошите практики в сектора, които съществуват, добавиха експертите.
Според тях наличната база в България дава възможност да се фокусираме и върху бизнес туризма.
Събеседниците коментираха и темата за привличането на кадри в сектора. Според тях е важно да се насърчават видовете туризъм, които създават целогодишна заетост, а в България здравният туризъм и бизнес туризмът дават отлични възможности в тази посока. Стремежът трябва да бъде да се създава целогодишна заетост, която да привлича качествени, високоплатени кадри в туризма, смятат експертите.
Кариерните възможности, които предлага туристическата индустрия, са широки и не се изчерпват само с работа в бизнеса, допълниха те.
Според Адриана Ангелова, директор „Бизнес развитие“ в Sofia Hotels Management, която също се включи в разговора, образованието в сферата на туризма в България вече не е единствено теоретично и откъснато от реалните казуси и живата действителност, в която бизнесът днес оперира. По думите ѝ връзката между студентите, преподавателите и хората от бизнеса е отворена и това много подпомага подготовката на кадрите, за да бъдат те такива, каквито след това са полезни на компаниите.
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО