За да стане България разпознаваема дестинация за норвежки туристи, е нужна целева кампания. Също така директната самолетна линия Осло-София да бъде целогодишна и да има такава и до други големи български градове. Важна е ролята на местната власт, хотелиерите и инвеститорите в дадените дестинации да се представят своя бранд. Това коментира д-р Сийка Кацарова, председател на Български съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация, в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Българският съюз по балнеология и СПА туризъм за първи път представи България като дестинация в Норвегия, като промотирането на родния туристически бранш в скандинавската страна е част от програмата на организацията.
За норвежките туристи водещото са слънчевите дестинации, качествената храна, природата и директната самолетна линия, посочи събеседникът.
Една от срещите в Норвегия е била с организацията, която отговаря за разпределението на програмите в страната. В българската делегация са включени и представители на водещи български курорти, които са представили възможността за целогодишно приемане на норвежки туристи у нас.
По време на разговорите норвежката страна е била изненадана от представянето ни, тъй като не са били запознати с възможностите на България като дестинация. Делегацията е представила и възможностите за климатолечение, от които норвежките туристи се интересуват.
Гостът обясни, че в момента има норвежки туристи у нас, но те са много малко и са фокусирани по Черноморието. „Директната самолетна линия Осло-София е изключително голям плюс за стимулирането на туризма от Норвегия. Проблемът е с рекламирането на България“, каза Кацарова и допълни, че има случаи, в които норвежки туристи посещават София, без дори да знаят какви възможности за туризъм има наоколо.
„На първо място ни е необходимо да опитаме да станем по-разпознаваеми, а това ще стане с целева кампания, която в момента обсъждаме с Министерството на туризма, за да определим правилните стъпки. Второто важно нещо е тази директна линия да бъде целогодишна, а не сезонна. Оттук нататък всеки трябва да си напише домашното. Ние като НПО даваме основата, помагаме да се отвори вратата, но за да влязат повече туристи в конкретната дестинация, е необходимо кметовете по места, съответно с хотелите и инвеститорите, да предприемат мерки: да се включат в информационни кампании или те самите да бъдат по-активни“, каза Кацарова.
Норвежките туристи търсят слънчеви дестинации, независимо дали те са на Черноморието или не. Също така се интересуват от добрата природа, която страната ни представя, както и качествената храна. Гостът обясни, че у нас качествените ястия присъстват в менюто на големите хотели, които предлагат здравен туризъм. За туристите от Норвегия са важни и англоговорещият персонал, с който разполагаме, и директната самолетна линия.
В момента от съюза, с помощта на ключови министерства, се опитват да осигурят целогодишна самолетна линия и до Варна и Бургас.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа