IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

България се насочва към таргетирана реклама на туризма

Разработва се стратегия, която насочва конкретен вид туризъм към конкретни пазари, каза министърът на туризма

16:42 | 27.06.25 г.
Мирослав Боршош. Снимка: БГНЕС
Мирослав Боршош. Снимка: БГНЕС

В момента се разработва стратегия, която насочва конкретен вид туризъм към конкретни пазари. Това каза министърът на туризма Мирослав Боршош след форум на тема "Бъдещето на туризма в България и Европа – Имидж, Иновации, Развитие", организиран от Министерство на туризма и евродепутата Андрей Новаков.

По думите му целта е не просто реклама, а реклама с много конкретика, ясно насочена, т.е. таргетирана по различни канали - от технологичните Meta, YouTube и Google до традиционните като външната реклама.

Това включва и използването на всички видове нови дигитални технологии, включително изкуствения интелект, който все повече навлиза в туризма и ще определя избора на съвременния турист, допълни той.

Министърът на туризма коментира и очакванията за летния сезон, които по думите му са много добри. Има предварителни резервации и имаме основание да се надяваме на много силен сезон, посочи Боршош, цитиран от БТА.

Той коментира, че зимният сезон е бил успешен. Периодът от януари до април е най-доброто тримесечие, което се случва на българския туризъм, България е в "топ 10" на дестинациите, които израстват в това отношение, посочи Боршош. По думите му за първи път страната ни преминава "бариерата" от 2 милиона регистрирани туристи, а броят на нощувките е 4,6 милиона за зимния период, което е рекорд. 

Андрей Новаков коментира, че България не е разгърнала напълно потенциала си по отношение на разпознаваемост сред туристите. По думите му България е място за целогодишен туризъм, не само за ски и за плаж, във всяко кътче на страната има много какво да се види, а това може да е поминък за много хора, особено в обезлюдяващи се райони, където в момента липсват инвестиции.

По отношение на туризма от европейска гледна точка Новаков каза, че финансирането на туризма в Европа трябва да бъде приоритет, тъй като генерира голям процент от брутния вътрешен продукт на съюза.

"Десетки милиони са заети пряко или косвено в туристически сектор, време е ЕС да върне нещо на сектора, така че първо, да не създава пречки, второ, да инвестира в добра транспортна свързаност и трето, да насърчава със стимули и инвестиции, с грантове и регионите, общините, но и частния сектор", посочи евродепутатът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:43 | 27.06.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още