IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Строителният министър: Тунелът "Петрохан" трябва да е на концесия

Ако в един момент държавата трябва да плати всички пътища, които си е поставила за цел да построи, и не получи помощ, ще има тежък социален проблем, предупреди министърът

10:30 | 25.11.22 г.
Снимка: АПИ
Снимка: АПИ

За построяването на тунела "Петрохан" и връзката трябва да се мисли за концесия. Ако държавата поеме изцяло разходите по този проект, няма да има пари за изграждането на други планирани пътни участъци. Това мнение изрази пред bTV служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

По думите му тунелът през Петрохан ще спести 70 км от сегашния път, който държавата изгражда. „В момента се извършва разширение, а на места се строи и чисто нов път между Монтана и Ботевград", обясни министърът и поясни, че подобно съоръжение е изключителна директна връзка.

Арх. Шишков предупреди, че ако в един момент държавата трябва да плати всички пътища, които си е поставила за цел да построи, и не получи помощ, ще има тежък социален проблем.

Investor.bg припомня, че в началото на тази година регионалният министър в кабинета "Петков" Гроздан Караджов даде подробности за тунела, който е дълъг почти седем километра и ще бъде с магистрални габарити. Предвиждаше се до 2026 г. да има издадено разрешение за строеж и евентуално да бъде построен през 2031 г. Тогава идеята беше проектът да получи пари по инициативата "Три морета".

Арх. Шишков допусна, че България ще загуби европейско финансиране на последния етап на АМ "Европа" между София и Сливница. Той определи като „низ от абсурди“ цялото строителство на аутобана. Според него последният етап между Сливница и София е този, който няма да бъде довършен в срок до края на 2023 г., и потвърди, че по него все още има места за отчуждаване.

Министърът обяви, че изграждането на вече пуснатия в експлоатация интерконектор с Гърция все още продължава и заяви, че това не пречи на подаването на природен газ. Той подчерта, че ако не били разделени етапите на реализация на интерконектора по време на управлението на служебното правителство и досега нямало да бъде завършена газовата връзка. „Хората не трябва да се притесняват, че се завършват етапите на строителството, защото това не касае потреблението на газ“, категоричен е арх. Шишков.

Той се надява на разумни срокове на завършване строежа на интерконектора, но заяви, че няма да брои колко процента остават до пълното му завършване.

По отношение на изграждането на Национална детска болница в Горна Баня арх. Шишков увери, че теренът е подходящ и ще бъде направена чисто нова детска болница, която освен свързаност с магистрали, трябва да има достъп до масовия транспорт.

„Здравният министър в момента подготвя задания за болницата, което трябва да се направи изключително точно. В рамките на два-три месеца ще може да се започне реалното проектиране и до още няколко месеца да се започне строежът“, съобщи регионалният министър.

Арх. Шишков е убеден, че най-добре детската болница да е в София, защото това е най-големият град. „Мястото в квартал “Овча купел” не е далече от последната спирка на метрото”, аргументира се той.

От думите му стана ясно още, че Европейската комисия е удължила програмата за енергийна ефективност с още два месеца и от май България ще финансира санирането на сгради на 100%. Осигурени са 1,2-1,4 млрд. лева за безплатното саниране.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:30 | 25.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още