Състоянието на пътната мрежа е тема, от която се вълнува всеки един от нас. Добре направените пътища гарантират не само комфорт и сигурност. Бързината също е фактор.
"Автомагистрала "Струма" е една от основните автомагистрали на територията на Република България и един от основните транспортни коридори, които свързват направление Север - Юг. Магистрала е част от основните европейски транспортни коридори и в тази връзка тя е изключително натоварена откъм трафик. От общото трасе на автомагистралата, което е приблизително около 170 км, към момента има изградени 140 км. За останалите се работи усилено, така че и те да бъдат изградени и да бъдат функциониращи в полза на потребителите, за да могат да пътуват безопасно и комфортно по тях", каза инж. Десислава Паунова от Управителния съвет на АПИ в ефира на "Директно".
По думите ѝ анализи са правени още на проектно ниво, когато се е залагало строителството на тази автомагистрала. "Анализът на трафика, който е заложен към днешна дата, се постига с измерването на трафика, което ние провеждаме на база преброителните пунктове, които имаме. Това, което е посочено като анализ в оперативните програми за предходните периоди към момента, се постига като трафик и се надвишава. Трафикът от 2015 година насам е завишен с около 50%", заяви тя.
Паунова коментира също, че по отношение на по-бързото преминаване промените няма да са малко. "Допустимата скорост за движение, която ще се постигне на база на скоростта, която имаме сега през Кресненското дефиле, е доста различна. Ще постигнем и различно време за пристигане, но това не е основното. Кресненското дефиле години наред е провъзгласявано като "отсечка на смъртта". Там загубиха живота си изключително много хора и е време това да се преодолее и да се изгради една автомагистрала, която да спре този травматизъм, който там 10 години назад наблюдаваме в голяма тежест. Изграждането през Кресненското дефиле на магистралата ще допринесе много за безопасността. Пътната безопасност е основното, което търсим в пътното строителство", уточни тя.
Паунова допълни, че в момента се доизгражда участък, който се намира малко след Благоевград.
"Оттам нататък има участък, който се доизгражда, участъкът на тунел "Железница" и прилежащите му пътни части до Симитли, съответно Кресненското дефиле също е необходимо да бъде изградено. "Автомагистрала "Люлин" в момента е прекласирана като автомагистрала "Струма", от нейното начало със Софийския околовръстен път до Благоевград. От Кресна до Сандански и оттам до ГКПП "Кулата" магистралата е изградена", обясни Паунова, пред Bulgaria ON AIR.
"Тунел "Железница" е най-дългият тунел, който е изграждан в България, и е изграден на сто процента и реализиран. Не е въведен в експлоатация заради необходимостта на укрепване на съпътстващите свлачища преди и след тунела. В момента укрепването на свлачищата е в ход и очакваме към средата на летните месеци да стигнем до такова ниво на укрепване, че да обезпечим едната посока на движение. По този начин да пуснем едната тръба на тунела в експлоатация - тази, която е в посока към София. Целим нейното пускане, за да може да се облекчи движението", коментира Паунова.
Целият разговор може да видите във видеото на Bulgaria on Air.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим