Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов ще внесе поправки в Закона за гражданското въздухоплаване, с които десетократно ще се вдигнат глобите за авиокомпаниите и наземните оператори. Той съобщи това пред Нова телевизия, като посочи, че е изпратил писмо до ресорния еврокомисар, за да се стигне до общо решение в Европейския съюз, което да се превърне в директива, за да се забрани злоупотреба с пътниците.
Коментарът му идва след няколко случая на оплаквания от пътници с нискотарифната авиокомпания Ryanair за това, че те не са допуснати на борда на нейни самолети поради различни причини, изтъквани от компанията.
Припомняме, че последният от тях е отново от летище "Васил Левски - София" – между онкоболна жена, тръгнала за лечение в Италия, и служителите на аеропорта. Спорът възникнал, след като се установило, че пътничката е надвишила размера на багажа си. При опит да си плати допълнително за чантата летищните служители ѝ отказали и не ѝ било позволено да се качи на самолета. В крайна сметка тя заминава за Италия, но с автобус и пътят ѝ отнема 22 часа.
„Ryanair си позволява да безчинства на територията на България, но има такива данни и за всички останали държави. Тя се превръща в сериозен проблем. Правилата на авиокомпаниите преминаха над европейските правила. Специално тази сякаш опитва да изнудва правителствата и да не зачита националните норми. Споменатата компания си е поставила свръхцел – да няма никакви закъснения. Огромна драма е, ако багажът стърчи от калъпа, който те са направили. Политиката на компанията е да дава бонификации както на наземните служители, така и на своя персонал за всеки открит наднормен багаж. Това се превръща в лов на вещици“, смята министърът.
Що се отнася до проблемите с атракционите, той посочи, че има разпокъсано законодателство. „Те не са рискови места, иначе щяха да са забранени, но на тях трябва да се спазват правила за безопасност. Държавата контролира вида на въжетата, парашутите, както и правоспобността на капитана по парасейлинг, но не и дали конкретните уреди са изправни“, обясни Караджов. По думите му тя дава общите правила на безопасност и условията за отваряне на атракцион, но не регулира дейността.
Министърът добави, че се подготвя общо законодателство за безопасността. „Няма как да има орган, който да разбира от всички видове атракциони“, уточни той и поясни, че ще има електронен регистър, а изискването за вписване ще бъде налична застраховка за всяко атракционно място. Задължително условие ще е фирмата да има план за безопасност и в декларация да се описват всички рискове.
„Преди отваряне на конкретния атракцион фирми ще проверят дали уредите са изправни. Въвеждаме наказателна отговорност за фиктивен контрол. Предлагаме още лица под 18 години да не могат да карат джетове“, подчерта министърът.
Караджов увери, че държавните контролни органи продължават да проверяват обекти на: "Морска администрация" – водните атракциони, Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" – парашути и парапланери, "Автомобилна администрация" – влакчета и каравани.


Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна