Германският национален авиопревозвач Lufthansa ще съкрати 4000 административни позиции до 2030 г. като част от стремежа си да дигитализира, автоматизира и консолидира своите процеси, съобщи компанията, цитирана от ДПА.
Съкращенията ще са основно в Германия и са част от плана за укрепване на рентабилността, отбелязва Франс прес.
Това освобождаване на служители, което е най-мащабното от пандемията, ще се извърши "в сътрудничество със социалните партньори", като акцентът ще е поставен най-вече върху административните позиции, а не върху оперативните, уточни германската компания в комюнике, публикувано в днешния ден за инвеститори на групата.
По последни данни за Lufthansa Group работят около 103 хил. служители, припомня ДПА. Националният авиопревозвач на Германия се стреми към оперативна печалба (печалба преди лихви и данъци - EBIT) в размер на 8-10 на сто от приходите в сравнение с предишната цел за 8 на сто, предава БТА.
Ръководството обяви, че очаква коригираната печалба преди лихви и данъци за тази година значително да надхвърли миналогодишните 1,6 милиарда евро.
За да увеличи рентабилността, Lufthansa планира също така да консолидира различните си авиокомпании под по-строг централен контрол.
За втората половина на десетилетието компанията заяви, че сега се стреми да постигне свободен паричен поток от над 2,5 млрд. евро от 2028 до 2030 г. и коригирана възвръщаемост на вложения капитал от 15% до 20%.
Акциите на Lufthansa поскъпнаха с 9 цента, или 1,2%, до 7,8 евро в началото на търговията във Франкфурт. От началото на годината цената на акциите е отбелязала ръст от 27%.
Главният изпълнителен директор Карстен Шпор вече въведе някои организационни промени, включително обединяване на дейността на авиокомпанията в хъбове, припомня Bloomberg. Авиокомпанията отново е изправена пред нова заплаха от трудови проблеми, като пилотите ще гласуват за стачка във вторник чрез синдиката Vereinigung Cockpit. Тази стъпка потенциално подготвя почвата за нови стачки, които биха могли да нарушат операциите и финансовите резултати.
Продължаващите закъснения в доставките на самолети междувременно забавят обновяването на флотилията на Lufthansa и прехода към по-икономични модели. Въвеждането на новата премиум кабина Allegris се сблъсква с препятствия. Сертифицирането на седалките в бизнес класа на Boeing 787-9 все още е в процес, което принуждава превозвача да не допуска пътници до седалките до получаване на одобрение.
Lufthansa заяви, че очаква да добави повече от 230 самолета до 2030 г., включително 100 самолета за дълги разстояния.
Освен пътническите полети, Lufthansa разчита и на растежа в другите си подразделения. Lufthansa Technik, подразделението за поддръжка на самолети, се разширява в растящия сектор на отбраната, а подразделението за карго се стреми да се превърне в един от трите най-големи превозвачи на въздушен товар в света.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа