Най-късно до 2029 г. проектът за магистрала Русе - Велико Търново трябва да бъде реализиран, коментира ръководителят на Представителството на Европейската комисия (ЕК) в България Йорданка Чобанова по време на информационен ден, посветен на проекта, който се е провел в град Бяла, Русенско.
"Проектът е наистина от стратегическо значение за България, но също така и за Европа. Той свързва Балтийско, през Черно, до Егейско море. Това е проект, който ще направи България силен регионален лидер, ще подобри живота на хората, който ще адресира и много важен въпрос, свързан с обезлюдяването, който ще направи Северна България по-добър притегателен център за инвестиции, за работни места", каза още Чобанова, която призова да се действа бързо.
Мартин Георгиев, директор на дирекция в Министерството на транспорта и съобщенията и ръководител на програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г., отчете, че необходимите средства са осигурени.
"Това, което ние можем да кажем, е, че очакваме до края на годината да разплатим поне 300 млн. лева, което е от голямо значение за цялостното изпълнение на Програма "Транспортна свързаност". Безвъзмездната помощ, която ние предоставяме за изграждане на този обект - около 1 млрд. лева, е около 28% от общата стойност, разполагаема по Програма "Транспортна свързаност". Изпълнението на този проект е от значение не само за конкретната инвестиция, а и за цялостното изпълнение на програмата в срока, в който тези средства са разполагаеми за България", каза Георгиев.
Официалната първа копка на магистралата между Русе и Велико Търново беше на 3 декември 2023 г. Тогавашният министър-председател Николай Денков заяви, че това ще бъде един от основните му приоритети.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов отчете в началото на тази година, че заради льосовата почва проектът ще претърпи промени, но не е заплашен.
В рамките на информационния ден беше представен актуалният строителен напредък по трасето на новоизграждащата се магистрала и техническите решения по строителството. Членът на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Венцислав Атанасов уточни, че археологическите проучвания по трасето няма да забавят строителството. Той добави, че обходът на Бяла, по който се работи в момента, трябва да бъде завършен до средата на 2028 г.
Строителството напредва с темповете, които в момента желаем, каза още инж. Венцислав Атанасов. "Хумусът е отстранен и добрата новина, която е свързана с наличието на льосови почви в района, е, че имаме вече разрешение за строеж и за останалата част от обхода на Бяла. Там е участъкът, който е с висок насип с льосов цимент. Разрешението за първия участък, който е от нулевия до 40-ия км, очакваме най-късно до ноември да бъде издадено и там вече да започнат строителните дейности", допълни инж. Венцислав Атанасов.
Областният управител на Русе Драгомир Драганов коментира, че над 8,4 млн. лева са изплатените от септември 2023 г. насам обезщетения на собственици, чиито имоти са отчуждени за изграждането на автомагистралата между Русе и Велико Търново.
(БТА)


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри