Около 8 часа тази сутринт (5 октомври) се пуска движението по новия 10-км участък от магистрала „Хемус“ между пътните възли „Боаза“ и „Дерманци“ за превозните средства до 12 тона, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Новото трасе на магистралата започва при 88-и км от п. в. „Боаза“ и достига до пресичането с път ІІІ-307 Луковит – Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“.
Чрез двата пътни възела ще се осъществява връзката с републиканската пътна мрежа. На финален етап е изграждането на етапна връзка при 103-и км, която ще свързва новоизграденото трасе на магистралата и съществуващия път III-307 Луковит – Угърчин. През нея ще преминава трафикът до окончателното завършване и пускането в експлоатация на следващия участък от магистралата. Очаква се отсечката от п. в. „Дерманци“ до етапната връзка при 103-ти км на автомагистралата да бъде завършена през следващия месец.
Снимка: АПИ
В новия участък на магистралата освен двата големи пътни възела „Боаза“ и „Дерманци“ има още четири големи мостови съоръжения на р. Вит (при 89-и, 90-и, 91-ви и 98-и км). Всички мостове са изградени с по две независими конструкции за всяка от посоките на движение, като всяко от платната е с по две ленти.
Изградени са и два виадукта при км 100 и 101-ви км. В участъка има 6 селскостопански подлеза и надлеза и 6 подлеза и надлеза при пресичането с републикански и общински пътища. В новоизградената отсечка има и площадка за отдих, която е при 94-ти км в двете платна за движение.
Продължава изграждането и на участъци 2 и 3 от магистрала „Хемус“, с обща дължина 36,28 км – от края на пътен възел „Дерманци“ до връзката с път ІІ-35 Плевен – Ловеч, включително и п. в. „Плевен“, посочват още от АПИ.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
преди 1 месец От момента на започването на магистрала Хемус вече минаха 40 години. За завършването й с тия темпове ще трябват още два пъти по 40 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Лентички не събира ли още чичко Бойко ?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Охлюви да бяха, по-бързо щяха да свършат работата. За останалата пътна мрежа на страната не говорим. Там кърпежите се извършнат от дъжд на вятър и пътищата са трагични. Но от ТИЯ друго не може да се очаква. В Пловзив, например, така и не започнаха околовръстното шосе, а това, което е изградено, е само с по една лента във всяка посока и няма аварийна лента. Затова пък са заградили пътя с тенекиите, та ако спукаш гума или имаш проблем с колата, се образуват километрични опашки. Страхотно умно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Bravo! Добра новина! отговор Сигнализирай за неуместен коментар