Около 8 часа тази сутринт (5 октомври) се пуска движението по новия 10-км участък от магистрала „Хемус“ между пътните възли „Боаза“ и „Дерманци“ за превозните средства до 12 тона, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Новото трасе на магистралата започва при 88-и км от п. в. „Боаза“ и достига до пресичането с път ІІІ-307 Луковит – Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“.
Чрез двата пътни възела ще се осъществява връзката с републиканската пътна мрежа. На финален етап е изграждането на етапна връзка при 103-и км, която ще свързва новоизграденото трасе на магистралата и съществуващия път III-307 Луковит – Угърчин. През нея ще преминава трафикът до окончателното завършване и пускането в експлоатация на следващия участък от магистралата. Очаква се отсечката от п. в. „Дерманци“ до етапната връзка при 103-ти км на автомагистралата да бъде завършена през следващия месец.
Снимка: АПИ
В новия участък на магистралата освен двата големи пътни възела „Боаза“ и „Дерманци“ има още четири големи мостови съоръжения на р. Вит (при 89-и, 90-и, 91-ви и 98-и км). Всички мостове са изградени с по две независими конструкции за всяка от посоките на движение, като всяко от платната е с по две ленти.
Изградени са и два виадукта при км 100 и 101-ви км. В участъка има 6 селскостопански подлеза и надлеза и 6 подлеза и надлеза при пресичането с републикански и общински пътища. В новоизградената отсечка има и площадка за отдих, която е при 94-ти км в двете платна за движение.
Продължава изграждането и на участъци 2 и 3 от магистрала „Хемус“, с обща дължина 36,28 км – от края на пътен възел „Дерманци“ до връзката с път ІІ-35 Плевен – Ловеч, включително и п. в. „Плевен“, посочват още от АПИ.


Нови правила от юли 2027 г. за плащанията в брой
Регата слага край на сезона на морските спортове във Варна
Билборд против зелената зона във Варна се появи на бул. "Княз Борис I"
Бизнесът е съгласен да има още два неработни дни около Нова година
Полицията във Варна с голям удар по контрабандните цигари
Морис Баяр: За България плъг-ин хибридите са най-добрият вход в електрическата ера
Хайджъл: Иракчаните не гласуваха масово
Хайджъл: Ирак се стабилизира, но липсват реформи
Проваленият спасителен фонд на UEFA струва на клубовете €200 млн. годишно
Тръмп одобри разширяване на приемните грижи
7 страхотни коли, кръстени на реални хора
Как Dacia мисли да спечели рали Дакар
Най-екстремното Bentley получи 666 конски сили
10 автомобила, които губят най-малко от стойността си
Легендарни марки страдат все повече на собствена територия
Неговото име е... Номинираха Румен Спецов за особен управител на "Лукойл"
Шофьори с ТЕЛК се оплакаха от дискриминация
България първа в ЕС по брой на хора, получаващи минимална работна заплата
Българска следа при пожар в ресторант в Инсбрук
Призовават Зеленски да промени начина си на управление заради корупцията
преди 1 месец От момента на започването на магистрала Хемус вече минаха 40 години. За завършването й с тия темпове ще трябват още два пъти по 40 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Лентички не събира ли още чичко Бойко ?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Охлюви да бяха, по-бързо щяха да свършат работата. За останалата пътна мрежа на страната не говорим. Там кърпежите се извършнат от дъжд на вятър и пътищата са трагични. Но от ТИЯ друго не може да се очаква. В Пловзив, например, така и не започнаха околовръстното шосе, а това, което е изградено, е само с по една лента във всяка посока и няма аварийна лента. Затова пък са заградили пътя с тенекиите, та ако спукаш гума или имаш проблем с колата, се образуват километрични опашки. Страхотно умно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Bravo! Добра новина! отговор Сигнализирай за неуместен коментар