Китай засилва стремежите си да укрепи своя сектор на полупроводници, фокусирайки се първоначално върху автомобилната индустрия, докато Си Дзинпин започва третия си мандат като президент, пише Nikkei Asia Review.
Си пренареди някои от ключовите политически постове по време на последния Общокитайски народен конгрес, който приключи в понеделник (13 март), по време на който бяха изразени опасения относно икономическия растеж на страната и превръщането ѝ в световна технологична сила, която да си съперничи със САЩ. Това стана ясно и от забележките на някои представители от автомобилната индустрия, които присъстваха на конгреса.
„Трябва да осигурим повече местно произведени чипове за нашите превозни средства“, изтъква Фен Синя, генерален мениджър на Guangzhou Automobile Group, по време на сесия с други делегати от провинция Гуандун. Автомобилният производител управлява съвместни предприятия с Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co.
Джу Хуажун, председател на Changan Automobile – партньор на Mazda Motor за Китай – също призова за по-ефективни политики за насърчаване на местните иновации при полупроводниците.
На 8 ноември автомобилните ръководители в цялата страна бяха привикани на тайна среща в Шанхай. Източник, запознат с разговорите, посочва, че на срещата им е било казано да преминат изцяло към китайски чипове.
Китайската автомобилна индустрия е водеща в света както по производство, така и по продажби. Една координирана промяна от нейните играчи може да има голям ефект и върху свързаните бизнеси.
Когато САЩ говорят за конкуренция, те имат предвид „да задържат и притискат Китай във всички отношения и двете страни да бъдат заключени в игра с нулев резултат“, заяви китайският външен министър Цин Ган на 7 март по време на първата си пресконференция след встъпването си в длъжност.
Намеквайки за настоящите ограничения на САЩ върху износа на технологично напреднали полупроводници за Китай, Цин изтъква, че „ограничаването и потискането няма да направят Америка велика и няма да спрат напредъка на Китай“.
Китай осигурява малко под 5% от използваните в местните автомобили чипове към 2021 г., става ясно от данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили. Въпреки че зависимостта от чужди чипове е причина за безпокойство, тя също така подчертава потенциала, който китайските концерни имат за растеж.
Тъй като много производители на чипове се сблъскват с американските ограничения, се очакваше администрацията на Си да обяви подкрепата си за сектор, който смята за стратегически важен по отношение на националната сигурност.
На 2 март бившият вицепрезидент Лю Хъ посети завода на Semiconductor Manufacturing International Corp. (SMIC) в Пекин, най-големият подизпълнител при производството на чипове в Китай. Подобно на SMIC, Phytium Technology също е засегната от експортния контрол на САЩ.
Китай трябва да преодолее предизвикателствата, като използва своята „нова система, концентрираща националните усилия и ресурси върху ключови национални начинания“, посочва Гуо Юфен, заместник генерален мениджър на Phytium, по време на Китайската народна политическа консултативна конференция – ключово събитие, което съвпадна с конгреса.
Увеличаването на вътрешното производство на чипове е една от основните политически цели на Си. За да направи това, той е поверил задачата за „концентриране на национални усилия и ресурси“ на Ли Цян, член на неговия вътрешен кръг и нов премиер на страната.
Ли е бивш лидер на клона на Китайската комунистическа партия (ККП) в Шанхай, който е дом на процъфтяващия сектор на чиповете. Въпреки че беше подложен на критики миналата година заради продължилата месеци блокировка на града заради COVID-19, представителите на индустрията като цяло одобряват неговите действия.
„Благодарение на него не се наложи да спираме напълно работата“, заяви член на ръководството на SMIC.
След като Си и ККП привлякоха допълнителна власт, сега светът чака да види как Ли ще управлява икономиката на Китай.
От края на 2022 г. нараснаха спекулациите, че Китай ще реализира пакет, надхвърлящ 1 трлн. юана (146 млрд. долара), за да подкрепи производството на чипове. Предполагаемият петгодишен план, за който се смята, че включва субсидии и данъчни облекчения, ще заличи стимулите на САЩ, въведени от администрацията на президента Джо Байдън.
Някои обаче смятат, че това не е достатъчно. „Един трилион юана звучи така, сякаш не ни приемат достатъчно сериозно“, казва професорът по микроелектроника от университета „Синхуа“ Уей Шаоджън на среща на индустриална група.
Шанхай и Пекин, както и провинциите Гуандун и Джъдзян, вече подготвят мащабни местни субсидии за производството на чипове. Но създаването на конкурентни производствени центрове също така включва осигуряване на най-модерното оборудване и технологии - основен тест за способностите на Ли.
Междувременно позицията на Китай като световен производствен лидер е разклатена. Кампанията на Си да изведе Китай до водеща позиция при технологиите може да се провали, ако страната вече не произвежда суровините и компонентите, използвани от местно произведените чипове.
Някогашният оживен завод на Hon Hai Precision Industry в Джънджоу изглежда необичайно тих по време на посещение през февруари. В своя пик около 500 хил. работници сглобяват устройства iPhone за Apple. Но „цифрата е намаляла до около 100 хил. до 200 хил.“ души, посочва бивш служител на тайванския производител, известен като Foxconn.
„Сега не търсят нови работници“, добавя той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 2 години Тук сте и двамата полуидиотти - можете ли да обясните каква връзката ви с разбирането за полупроводниците? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години след като преминават изцяло на собствени доставки , означава че поддръжката им окончателно отива в небитието . то сега поддръжката на всякаква техника от поднебесната кинкалерия е предизвикателство , та кво остава и изцяло техно производство на всичко . нещата отиват на окончателно изключване на всякакви шитове от тази част на света ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години а 4тия към целите проводници! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар