Първоначално засаждането на дървета там беше забранено от Жан-Жак Айагон, председател на редизайна, който цитира „изключителното“ наследство на площада. Но по-късно той призна, че зеленината ще охлади най-голямото кръгово кръстовище на града и ще възстанови оригиналния му вид от 18 век.
Все пак бившият министър на културата предупреждава, че няма универсален подход за справяне с горещините. „Не можем да реализираме този проект за възстановяване навсякъде по един и същи начин“, коментира той пред Bloomberg.
Въпреки че Занкини разбира гледната точка на защитниците на културата, той се надява да убеди хората, вземащи решения в Рим, в крайна сметка да приемат неговото мнение. „Имаме нужда от дървета, сянка, вода на обществени места, където живеят хора и ходят туристи“, казва той. Засега градът планира да замени асфалта с естествени материали и да инсталира системи за засенчване в целия град, пише той в имейл.
Виена също намери решения, внедрявайки персонализирани системи за засенчване, които действат като слънчеви очила за сгради, и съживи система от 19 век от въздушни кладенци, дълбоки подземни шахти, които засмукват и охлаждат свежия въздух, преди да той да премине през сградите.
В случая с Михаелерплац властите продължават с проекта на стойност около 8,5 млн. евро, позовавайки се на местна подкрепа и тясна координация с Федералната служба за паметници.
„Понякога хората забравят, че тук също живеят хора. Центърът на града не е само исторически експонат“, коментира Маркус Фигл, ръководител на централния градски район на Виена.
По-малко от три месеца преди ремонтът да приключи, изкопи, строителни бариери и багери все още са наредени по оживения площад. Туристите пият кафе на фона на този хаос, а топлоустойчивите ясен и бряст още не са пристигнали.
Юрген Фурхтленер, старши преподавател в Университета за природни ресурси и науки във Виена, оценява усилията на града да намали горещината, но предупреди, че има още много какво да се направи.
„Много подкрепям дърветата като естествена мярка за охлаждане, засаждането на възможно най-много дървета, възможно най-всеобхватно“, казва Фурхтленер. „Важно е да правим това не само избирателно, не само за престижни проекти, но и да се заемем с цялата област.“


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?