Търговците на дребно в Европа се надяват Черния петък да накара потребителите да харчат, макар че се случва на фона на влошаваща се криза с разходите за живот и разсейване заради Световното първенство по футбол, пише Ройтерс.
Търговците на дребно на целия континент се опасяват, че като цяло коледният сезон може да бъде най-лошият от поне десетилетие, тъй като потребителите намаляват харченията, а разходите за правене на бизнес не показват признаци намаляване, притискайки маржовете на печалба.
Двуцифрената инфлация засегна покупателната сила на потребителите, а доверието им е на най-ниските нива в историята, докато растящите цени на енергията подсилват спираловидно нарастващите разходи за живот.
За да подпомогнат финансите си обаче, потребителите започнаха коледното си пазаруване отрано тази година и много от тях все още гледат с очакване към пазаруването на Черния петък.
Някои потребители обаче може да имат други приоритети, тъй като Уелс, Англия, Нидерландия и Полша имат мачове от Световната купа по същото време.
Британците ще похарчат 8,7 млрд. паунда (10,5 млрд. долара) през уикенда на Черния петък (25-28 ноември), показват данни на GlobalData за VoucherCodes – с 0,8% повече на годишна база, но това прикрива голям спад на обемите, тъй като повишението се дължи на инфлацията.
Сутринта в петък Barclaycard Payments, която обработва един на всеки три похарчени паунда във Великобритания, отчете обем на плащанията до голяма степен в съответствие с 2021 г., заяви компанията.
„Данните ни показват, че Черният петък започва стабилно тази година въпреки предизвикателната икономическа среда“, коментира Марк Петикан, ръководител на Barclaycard Payments.
Тази година потребителите ще използват Черния петък, който се превърна по-скоро в онлайн събитие, по-скоро за спонтанни оферти и коледни подаръци, отколкото за по-големи, отложени покупки, посочва консултантската компания McKinsey.
Нейно изследване показва, че една четвърт от британските потребители вече са направили коледното си пазаруване, а около една на всеки 10 планира да направи голяма част от него на Черния петък.
Idealo – европейски портал за сравнение на цени, казва, че 65% от пазаруващите онлайн италианци са готови да купят продукт по време на събитието.
По-бавен темп
Във Франция 70% планират да пазаруват на Черния Петък и Киберпонеделника, сочи проучване на PwC France. Желанието у испанците обаче не е толкова голямо, като само 24% от потребителите планират да се възползват от сделки около Черния петък, за да стартират от рано коледното си пазаруване, посочва Испанската асоциация на компаниите за масови потребителски стоки (Spanish Association of Mass Consumer Goods Companies).
В САЩ Националната федерация на търговците на дребно (NRF) прогнозира, че празничните продажби ще се увеличат с по-бавен темп тази година, но все пак смята, че 166,3 млн. души планират да пазаруват от Деня на благодарността до Киберпонеделника.
Amazon прогнозира най-бавния ръст на приходите си спрямо който и да е празничен сезон от години, а служителите на обектите ѝ по света, включително САЩ, Германия и Франция, биват призовани да стачкуват на Черния петък заради заплащането.
Продавач-консултантите на модния гигант Zara също протестираха в Мадрид, искайки по-високо заплащане.
Британският търговец на електрически стоки Currys заяви, че потребителите приоритизират най-важните стоки за дома, например микровълнови фурни и продукти за пестене на енергия като еър фрайъри и сушилни.
„Това определено е годината на еър фрайера“, каза главният търговски директор Ед Конъли по радио ВВС.
Потребителите, търсещи последните модели iPhone, може да останат разочаровани, след като Apple предупреди, че политиката на Китай за нулев Covid притиска производството на ключова фабрика.
Над десетилетие, откакто бе привнесен в Европа от Amazon, ползата от Черния петък за търговците все още разделя мнението.
Поддръжниците казват, че внимателно планираните промоции в близко сътрудничество с глобалните доставчици позволяват на търговците да увеличат продажбите си и да поддържат маржовете си на печалбата.
Противниците обаче твърдят, че отстъпките забавят коледните разпродажби с намалена печалба и подкопават желанието на потребителите да плащат пълната цена отново преди празниците.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 3 години всеки знае че намаленията са след нова година... :) на черен петък пазаруват само балъъъците! отговор Сигнализирай за неуместен коментар