IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

McDonald's надхвърли очакванията благодарение на по-евтино меню и нови предложения

Акциите на компанията поскъпнаха с около 2% в предпазарната търговия

15:30 | 30.10.23 г.
Снимка: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images
Снимка: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images

McDonald's в понеделник надхвърли оценките на Wall Street за печалбата и продажбите за третото тримесечие благодарение на нови продукти, както и стабилно търсене на по-евтини бургери и картофки от потребители, борещи се с все още високите цени на храните, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията, която освен това повиши паричния си дивидент за тримесечието с 10%, поскъпнаха с около 2% в предпазарната търговия.

Гигантът в бързото хранене успява да запази ястията си на сравнително по-достъпни цени след увеличенията в индустрията миналата година, помагайки да се противодейства на тенденцията засегнатите от инфлацията потребители да избират да се хранят повече у дома и намаляването на посещенията.

Глобалните сравними продажби в McDonald's са скочили с 8,8% през тримесечието до 30 септември, докато анализаторите очакваха средно ръст от 7,36%, показват данни на LSEG.

Възползвайки се от историята си в подобренията на менюто, McDonald's представи нов бургер през юли и върна пилешките хапки в менютата през септември.

И двете предложения са довели до стабилен ръст на продажбите през третото тримесечие, отбелязват анализатори на UBS.

Макар че като цяло трафикът в ресторантите е намалял през тримесечието, McDonald's отчита скок от 7,3% през юли, показват данни на Placer.ai.

Трафикът в McDonald's е отслабнал през следващите два месеца – съответно с 1,1% и 3,7%, но остава над тенденцията в по-широката индустрия.

Общите маржове на ресторантите са се повишили с 12% до 3,84 млрд. долара в доларово изражение, тъй като цените на протеиновите продукти и зеленчуците са намалели и въпреки ръста при други разходи.

Компанията повиши годишните си очаквания за маржа до 46% от 45% по-рано.

Сравнимите продажби в САЩ са се покачили с 8,1% през тримесечието, надвивайки оценките за ръст от 7,4%, благодарение на по-високите средни разходи в ресторантите.

В същото време сравнимите продажби на международните пазари на McDonald's са се увеличили с 8,3%, задминавайки предишни прогнози за ръст от 8,03%.

Общите приходи през тримесечието са се вдигнали с 14% до 6,69 млрд. долара.

Коригираната печалба на акция възлиза на 3,19 долара спрямо оценки за 3,00 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:31 | 30.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още