IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Българските интернет потребители виждат по 700 реклами дневно

Страната е на 34 място сред държавите, изложени на най-много дигитални реклами

20:00 | 04.06.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Pexels.com
Снимка: Pexels.com

Българските интернет потребители виждат по близо 700 реклами дневно, сочи ново проучване на Eskimi.

Резултатите от него показват, че страната ни се нарежда на 34 място сред държавите, чиито граждани са изложени на най-много дигитална реклама.

„Ежедневно сме изложени на хиляди реклами, но ставаме резистентни към тях“, коментира главният изпълнителен директор на Eskimi Витаутас Пакстис. По думите му на потребителите често дори не им трябват услуги за блокиране на реклами, защото човешкият мозък поема тази функция. „Това поставя предизвикателство пред бизнеса – как да пробие тази бариера и да бъде забелязан“, допълва лидерът на компанията.

Изследването се базира на анализ на статистически данни за рекламите в уебсайтове и приложения в общо 188 държави.

Резултатите показват, че българите са силно изложени на дигитални реклами, но има други държави, които са по-напред в класацията.

Потребителите, които са изложени на най-много реклами в света, са тези в островната държава Науру, намираща се в Тихия океан. Там потребителите виждат по почти 1600 реклами на ден. Втора е Исландия с над 1500 реклами дневно, а трета е Катар – с близо 1200.

В абсолютно всички включени в изследването пазари интернет потребителите виждат повече реклами в приложения, отколкото в уебсайтове. У нас това проличава особено ясно. Българите виждат три пъти повече реклами в приложения.

Паукстис изтъква, че интернет връзката, както и самите устройства имат значение, тъй като различните устройства показват рекламите различно. По-бързата връзка пък дава възможност за лесно зареждане на интерактивни и по-тежки формати.

Някои държави получават повече внимание от рекламодателите от други, допълва изследването. Според него колкото по-голяма е конкуренцията за рекламни пространства, толкова по-малък е шанс някое от тях да остане свободно, като това важи за всички държави, независимо от размера им. Сред факторите се нареждат и потребителските навици, разкрива още докладът.

Изследването е анализирало анонимни рекламни данни от различни бази данни в индустрията за рекламни технологии, в това число и вътрешни анонимни данни на Eskimi, от сайтове и приложения в 188 държави.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:30 | 04.06.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Медии и маркетинг виж още

Коментари

Финанси виж още